Vattenkylt oljefilter..

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
Hur mycket kyler vattenkylaren för oljefiltret?
Jag måste flytta mitt oljefilter, och plats finnes ej för att ha kvar vattenkylaren till filtret.
Hur stor luft/oljeylare bör man ha för att ersätta det vattenkylda?

mvh

,,,,

mrblue9r skrev:
Jag måste flytta mitt oljefilter, och plats finnes ej för att ha kvar vattenkylaren till filtret.

Dom fungerar utmärkt om det är dom rostfria värmeväxlarna bakom filtret du menar
Jag har använt dom i flera byggen

Hmm jag kanske missuppfatta frågan men jag brukar flytta hela oljefiltret med adapter och slang

Peter

Dom fungerar utmärkt om det är dom rostfria värmeväxlarna bakom filtret du menar
Jag har använt dom i flera byggen

Hmm jag kanske missuppfatta frågan men jag brukar flytta hela oljefiltret med adapter och slang

Peter[/QUOTE]

Det var min tanke från början,, men det är så in i he....e trångt så jag tror inte jag får plats.
Därför tänkte jag ha en liten oljekylare ovanför den stora vattenkylaren. Plockar jag bort tutan så kan jag möjligtvis klämma in en 210 x 55 oljekylare där... :D
Så frågan var hur stor luft/oljekylare man behöver för att ersätta den lilla vattenkylaren vid filtret.

mvh

Jag har flyttat filter och kylaren, den sitter nu under vattenpumpen. Där borde det finnas utrymme för dig också. Men försök att ha ganska grova slangar. Det är förvisso med org. motor. kan kolla om jag har nå kort om du vill se.

Erik FRT skrev:
Jag har flyttat filter och kylaren, den sitter nu under vattenpumpen. Där borde det finnas utrymme för dig också. Men försök att ha ganska grova slangar. Det är förvisso med org. motor. kan kolla om jag har nå kort om du vill se.

Hej.
Vi har ju visserligen inte exakt samma motor, men pumpen sitter ju på samma ställe... Har svårt och tänka mig att det får plats där...
Men skicka gärna en bild om du har lust. Är lite nyfiken på hur ditt bygge ser ut,, :)

mvh

Mell skrev:
Vart hittar man adaptrar? Finns det att köpa färdigt eller måste man tillverka själv?
Funderade själv på en sån här

http://www.trendab.se/ShowProduct.aspx?prodid=203

Har dock inte fått svar än om specen på den.

Men att flytta oljefilter och kylare löser också en hel del problem.

Den var inte billig :)
Jag kommer svarva mina adapters själv... men vart man kan köpa till en Honda vet jag inte.
Till ZX12 finns det här.. :)
http://www.muzzys.com/ZX12_oil_relocator/index.html

SAMURAJEN skrev:
Jaså du Mats :7peta , jag kan ana att det är ...BO på gång. :tummenupp
Blir det hembygge, halvfärdig eller komplett sats ?

He he..
Bara hembygge här :D :D
Det finns inte plats för nå färdiga delar.. :gnissla
BO...? Det körde jag så det räckte förra året.. :hihi :hihi

mvh

Oljekylare

mrblue9r skrev:

mvh
Hej! har ingen användning för vattenkylda olljekylaren , jag tog från volvo (740 T)och monterade adaptern mella oljefiltert och blocket , eftersom jag redan har en oljekylare monterad på hojen , och ingen vattenkylare från 12R

mvh Ulf

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back