Vatten i insprutning :/

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Goafton, icke hojrelaterat men motor som motor tänker jag & de som hänger på båtforum verkar inte ha nån aning eller vill inte svara... Till saken, en översvämning gjorde att vatten rann in i tanken vilket jag inte märkte förrän skiten kom in i cylindrarna... Har tömt tanken, dränerat bensinfilter etc men det är ju fortfarande vatten i ledningarna i insprutningen. Tips på hur man får ut det?

Har ju vattenfyllt Ducatin innan men förgasare förstår jag mig på, det är ju mekanik... :/

Mvh
Micke

Tråd flyttad.
Vad är det vi pratar om, utombordare, inbyggd tank, typ av båt?
Sitter pumpen i tanken eller efter, finns inspektionslucka i tanken, hur mycket rymmer tanken osv?
Tvåtakt, fyrtakt, storlek på motor?
Ös på med info.

Ta ur tändstiften och kör på startmotorn några varv därefter är de bara prova starta. Jag har figurerat i watercross där man sänker insprutade tvåtaktare hela tiden de är inga som helst bekymmer att starta dem igen utan större ingrepp.

Utombordare, fyrtakt, fyrsylindrig 60Hk insprutare. Inbyggd tank, slangade ur ca 15-20 liter vatten ur tanken så den får jag ju tömma hur som helst sen, synd att sumpa 60 liter bensin men men... Pumpen sitter på motorn liksom en vacuumtank, dessa är dränerade. Hittade spridarna nu på morgonen och drog ur dem, körde några varv på startmotorn och det kommer då vatten ur dem så hela systemet från vacuumtanken till spridarna är vatten i men nu kommer det åtm inte in i cylindrarna längre. Batteriet börjar tröttna på mig nu dock, får ladda det mellan varje rundkörning...

Great success!
Efter fulladdat batteri och alla spridarna utdragna och inlindade i papper började torrkörandet på startmotorn, ta bort pappren var trettionde sekund och lukta på dom & vips så en efter en ersattes vattnet med bensin. I med tändstiften, tre hela och ett avbrutet (i vredesmod) och den startade :)

Så nu är det bara att avvakta de nya stiften, sen testa motorn i riktigt vatten... och det förbannade jobbet med att tömma och rengöra tanken, men det blir sen...

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025