varvtalsspärr till tung mc

wezzlan_1000

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
gixx 750 och r1
varvtalsbegränsare till tung mc

hallå! jag undrar om man skulle kunna montera en sk. varvtalsbegränsare på en tex: r1-02 för att få ner varvtalet ganska mycket.
varför jag undrar det är för att jag ska köra r1a helt ostrypt fast den är reggad som 25kw. känns ju lite dumt om dom stannar en och så är den ostrypt.. men eftersom jag inte heller tänker köra strypt så kan man ju isåfall ha en knapp till spärren någonstans.. eller har ni några andra tips? svara gärna!! mvh micke
 
Last edited:
wezzlan_1000 skrev:
hallå! jag undrar om man skulle kunna montera en sk. varvtalsspärr på på en tex: r1-02 för att få ner varvtalet ganska mycket.
varför jag undrar det är för att jag ska köra r1a helt ostrypt fast den är reggad som 25kw. känns ju lite dumt om dom stannar en och så är den ostrypt.. men eftersom jag inte heller tänker köra strypt så kan man ju isåfall ha en knapp till spärren någonstans.. eller har ni några andra tips? svara gärna!! mvh micke

Är du på riktigt? :hihi . Hoppas du skojar.
 
wezzlan_1000 skrev:
hallå! jag undrar om man skulle kunna montera en sk. varvtalsspärr på på en tex: r1-02 för att få ner varvtalet ganska mycket.
varför jag undrar det är för att jag ska köra r1a helt ostrypt fast den är reggad som 25kw. känns ju lite dumt om dom stannar en och så är den ostrypt.. men eftersom jag inte heller tänker köra strypt så kan man ju isåfall ha en knapp till spärren någonstans.. eller har ni några andra tips? svara gärna!! mvh micke

Är du rädd för att åka fast?

Ska du nog köra strypt, eller sköta dig i trafiken så du slipper bli stoppad.
 
wezzlan_1000 skrev:
hallå! jag undrar om man skulle kunna montera en sk. varvtalsspärr på på en tex: r1-02 för att få ner varvtalet ganska mycket. svara gärna!! mvh micke
Du rekommenderas studera moppesidor på nätet. Dom vet allt där.. :rolleyes:
Moppefuckona kallar det för "black-box"..
Btw, är du på riktigt??? En R1 strypt till 25Kw lär nog bli mer än ... öh..snöpt.. :jisses
 
spectre skrev:
Vad kallar du black box för då??

Det heter ju black box eller varvtals regulator.
Inte varvtalsregulator, varvtalsbegränsare..
Lite elektronik för 25 spänn..
 
wezzlan_1000 skrev:
hallå! jag undrar om man skulle kunna montera en sk. varvtalsspärr på på en tex: r1-02 för att få ner varvtalet ganska mycket.
varför jag undrar det är för att jag ska köra r1a helt ostrypt fast den är reggad som 25kw. känns ju lite dumt om dom stannar en och så är den ostrypt.. men eftersom jag inte heller tänker köra strypt så kan man ju isåfall ha en knapp till spärren någonstans.. eller har ni några andra tips? svara gärna!! mvh micke


gör om gör rätt.. det är mot mc världen att strypa en r1:a alla fall enligt mig..
en r1:a till 25 kw är nog omöjligt.
Ifall du nu lyckas med något sånt så kommer den helt klart gå så dåligt att man inte vill köra den.
Köp en 600cc de går att strypa men de mår inte heller något vidare av strypning.
Det är alla fall min tolkning av problemet.
 
jo men det är skitsamma huvudsakligen att den går dåligt om man trycker på en knapp ex för att sänka varvtalen..
 
Men snälla rara. Om vi bortser från moppefuckodelen och tittar på problemet:
Om en retta ger 50 kW vid 6000 rpm så måste du tvinga ner den till typ 3500 rpm för att bara få ut 25 kW. Tror du verkligen att bylingen kommer att tro dig när dom provkör och den går klockrent upp 3500 rpm för att sen helt sluta? Poliserna är inte dumma i huvudet. Dom har varit med förr. Tro det eller ej men det är faktiskt dom som bestämmer.
Dom kommer att dissekera knarren från topp till tå när dom gör en flygande besiktning och sätta så mycket anmärkningar att hela folkbokföringen framstår som en munsbit.
Du får vara glad om du ens får behålla kallingarna på när dom är klara.
Alternativt så kommer dom att direkt sätta körförbud och beordra ombesiktning. Hur kul är det när det är två månaders kö till SBP?
Poliserna är inte dumma!

Köp en hoj som är mer realistisk, som nån skrev ovan, inte ens en 600:a är nån hit strypt till 25 kW. Glöm 25 kW-strypningen av en retta och köp istället en knarr som kan strypas från en mer vettig nivå till 25 kW. Ex vis en offroadare eller nåt sånt.
Du får en knarr som beter sig bättre i motorn än en snöpt retta, du åker betydligt billigare (tänk bara på den astronomiska försäkringspremien på en retta vid låg ålder), du löper betydligt mindre risk för allvarliga skador under inlärningstiden.
Ja just det, inlärningstiden slutar inte när man klarar uppkörningen. (Jag har åkt knarr halva livet och håller fortfarande på och lär mig.)
 
Hahaha.. humor...

Men killen tänker ju inte köra den strypt, så det kan ni lägga ner... Han är bara orolig att om han blir kontrollerad så vill han att den ska går dåligt dvs, bete sig som en stypt hoj, dvs. som en påse nötter...

Lite barmhärtighet på vårt fina forum, om jag får be!


:)
 
Jojo men hur ska han få bylingen att tro honom när de just sett honom wheela? Eller klockat honom i 130 med en hoj som inte ens kan nå över 110 vid varvtalsspärren?
Så dumma är dom inte. När dom provkör och märker att den vägrar över 3500 så kommer dom knappast att ge sig om det inte sker ett bankrån i samma kvarter och såna är svåra att tidsbeställa. :D
 
Robban_C skrev:
Men snälla rara. Om vi bortser från moppefuckodelen och tittar på problemet:
Om en retta ger 50 kW vid 6000 rpm så måste du tvinga ner den till typ 3500 rpm för att bara få ut 25 kW. Tror du verkligen att bylingen kommer att tro dig när dom provkör och den går klockrent upp 3500 rpm för att sen helt sluta? Poliserna är inte dumma i huvudet. Dom har varit med förr. Tro det eller ej men det är faktiskt dom som bestämmer.
Dom kommer att dissekera knarren från topp till tå när dom gör en flygande besiktning och sätta så mycket anmärkningar att hela folkbokföringen framstår som en munsbit.
Du får vara glad om du ens får behålla kallingarna på när dom är klara.
Alternativt så kommer dom att direkt sätta körförbud och beordra ombesiktning. Hur kul är det när det är två månaders kö till SBP?
Poliserna är inte dumma!

Köp en hoj som är mer realistisk, som nån skrev ovan, inte ens en 600:a är nån hit strypt till 25 kW. Glöm 25 kW-strypningen av en retta och köp istället en knarr som kan strypas från en mer vettig nivå till 25 kW. Ex vis en offroadare eller nåt sånt.
Du får en knarr som beter sig bättre i motorn än en snöpt retta, du åker betydligt billigare (tänk bara på den astronomiska försäkringspremien på en retta vid låg ålder), du löper betydligt mindre risk för allvarliga skador under inlärningstiden.
Ja just det, inlärningstiden slutar inte när man klarar uppkörningen. (Jag har åkt knarr halva livet och håller fortfarande på och lär mig.)





Man kanske kan fila ner kamaxlarna lite :D :D :D

lyft insug 1.8mm avgas 9,5 hahaha :banana
 
spectre skrev:
Det heter ju black box eller varvtals regulator.
En regulator reglerar både upp och ner. Det där är bara en varvtalsspärr.
Black box betyder 'nåt man inte behöver veta hur den är gjord inuti för
att kunna använda'. Betydligt mer generellt än varvtalsspärr mao.

Så är det i icke-moppe-delen av världen iaf.
/u
 
Peter, man kanske inte ens behöver fila kamaxel, det kanske räcker med att justera ventilspelet "något". Eller bara ta bort schimsen helt! :D
 
ojrå...

riktas till alltför många på det här forumet...

:P
 

Bifogat

  • sorry but_homo.jpg
    sorry but_homo.jpg
    29.7 KB · Visningar: 58
Back
Top