Varvräknare som pendlar mellan 0 och ca 7000 varv

_anders

MXMAN
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
FZR 600R
Som sagt ibland när man har igång hojen så pendlar nålen mellan två fasta lägen har för mig att detta skall vara en felindikering men för vad? någon som vet?

Hojen: fzr600r -95

MVH Anders

Jag har någon liknande funktion på min, läste i instruktionsboken vad det varnade för men kommer inte ihåg. Återkommer med info.

Kan ju inte svära på att det är samma med din eftersom thundercat är en annan cykel och dessutom visar andra varvtal. Men kolla om du har instruktionsboken. Har du inte den kan du ju alltid kolla med någon annan fzr-ägare eller en verkstad. Lycka till!

MVH Niclas

Bifogat

• varvräknare.JPG
    varvräknare.JPG
    81.6 KB · Visningar: 82
Last edited:
Läste i handboken och skrev av. Det var på tyska så jag översatte det i babelfish så allt är ju inte översatt. Hoppas att det är till någon hjälp :)

Dieses modell ist mit einer diagnoseeingrichtung für die kraftstoffgeberschaltung ausgestattet. Falls störungen in der kraftstoffgeberschaltung auftreten, zeigh der drehzahlmesser einen wiederholten zyklus, bestehend aus eine sekunde lang 0 U/min, danach swei sekunden lang 8.000 U/min unde schlieblich drei sekunden lan die momentane motordrehzahl. wenn diese anzeige ersheint, bringen sie das motorrad zur reparatur zur yamaha vertragswekstatt.

This model is equipped with one diagnoseeingrichtung for the fuel giver circuit. If disturbances in the fuel giver circuit, zeigh the tachometer a repeated cycle, consisting of one second long 0 U/min, afterwards arise swei seconds of long 8,000 U/min unde schlieblich three seconds lan the momentary engine speed if these indicates ersheint, brings it the motorcycle to the repair to yamaha vertragswekstatt.

Och så kan jag ju passa på och fråga vad du har för arbetstemperatur på din hoj?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti