Varvräknare & hastighetsmätare, vilka sladdar Triumph 675

Hoj-rookie

Ny medlem
Gick med
13 May 2019
Hoj
Street triple 2009
Hej
Vill montera en raptor shift-light på min Triumph Street Triple 2009.
Är det någon av er som råkar veta vilka av de sladdar som går in i mätarehuset, dvs vilken färg, är till för varvräknare respektive till för hastighetsmätare?

Har skaffat Haynes verkstadshandbok som innehåller kopplingsschema men finner inget svar där.

Hej!

Jag kollade runt efter ett elschema för din hoj. Hittade inte exakt modell. Vad jag kan se så är det ett CAN-BUS system mellan ECU, instrument t och hastighetssensor. Stämmer det så blir det svårt... Du kan alltså inte koppla in vid instrumenteringen. Du behöver koppla in varvsignalen på en tändspoles negativa sida. Hastighetssignalen kan du testa att koppla in på svart-gula(i mitt schema) kabeln vid instrumentet. Funkar inte det så är inte din shiftlight kompatibel med hojen.

1. Kan du ladda upp ditt elschema?
2. Hur många kablar har du till din shift light?
3. Vilken färg har kablarna till din shift light och vad ska de kopplas till?
4. Har inte din hoj redan en shiftlight som standard?

Tackar! Uppskattar hjälpen.
Försökte ladda upp ett foto av mitt elschema men det kom ej med. Försökt bifoga schemat nu igen men det verkar inte vilja komma med trots minsta storleken valt.
Raptor shiftlight dual mode som jag är intresserad av har 4 kablar (länk nedan) färg vet jag inte.
Jo, Street Triple har någon form av shiftlight-dioder som lyser men dessa syns för dåligt tycker jag :-)
Kör på strippen med hojen och vill gärna ha en shiftlight som verkligen lyser till så det syns.

https://www.raptorperformance.com/products/dual-mode-mini-shift-launch-light

Tackar! Uppskattar hjälpen.
Försökte ladda upp ett foto av mitt elschema men det kom ej med. Försökt bifoga schemat nu igen men det verkar inte vilja komma med trots minsta storleken valt.
Raptor shiftlight dual mode som jag är intresserad av har 4 kablar (länk nedan) färg vet jag inte.
Jo, Street Triple har någon form av shiftlight-dioder som lyser men dessa syns för dåligt tycker jag :-)
Kör på strippen med hojen och vill gärna ha en shiftlight som verkligen lyser till så det syns.

https://www.raptorperformance.com/products/dual-mode-mini-shift-launch-light
Du kan använda forumbilder.com för att lägga upp bilder.

Som sagt, rpm-signal kan du ta från en tändspole. Kanske kan hitta någonstans att koppla in hastighetssignal också. Får se när du lagt upp schemat. Om det inte går så kanske du kan köra utan hastighetssignalen? Du tappar launch control men shift light kanske funkar ändå?

Nu har jag laddat upp elschemat på forumbilder. Finns att söka med ref: 73812341 CBDC 428F 9592 B1266AF3CCBE
Ja, får prova ta ut signalen från en tändspoles negativa sida och får köra i värsta fall utan launch-läget. Tack!

Nu har jag laddat upp elschemat på forumbilder. Finns att söka med ref: 73812341 CBDC 428F 9592 B1266AF3CCBE
Ja, får prova ta ut signalen från en tändspoles negativa sida och får köra i värsta fall utan launch-läget. Tack!
Yes, det schemat ser ut som det jag såg.
Du kan prova med svart-gul eller rosa-gul från speed sensor. Återkoppla gärna när du provat.

Återkopplar! Men kommer nog dröja till våren innan jag har kommit dit, hojen är nerplockad just nu :-)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti