Vart man hittar dvd-hojfilmer (BitTorrent)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
[Detta är inte en uppmaning till piratkopiering]

Ifall ni gillar dvd-filmer med hojar så kan jag tipsa om att på Piratbyråns tracker så brukar det dyka upp guldklimpar ibland.
Gå in på Pirate Bay
Sök sedan på dvd-r och ni får fram den aktuella listan med dvd-r filmer.

Hur BitTorrent fungerar och vad det är kan ni läsa här

Som exempel:
Worlds Fastest Bikes

[/Detta är inte en uppmaning till piratkopiering]

Wiseguy skrev:
[Detta är inte en uppmaning till piratkopiering]

Ifall ni gillar dvd-filmer med hojar så kan jag tipsa om att på Piratbyråns tracker så brukar det dyka upp guldklimpar ibland.
Gå in på Pirate Bay
Sök sedan på dvd-r och ni får fram den aktuella listan med dvd-r filmer.

Hur BitTorrent fungerar och vad det är kan ni läsa här

Som exempel:
Worlds Fastest Bikes

[/Detta är inte en uppmaning till piratkopiering]

Ska prova detta program, vad händer om man är tvungen att stänga av datorn eller något dyl. Kan man "reconnecta" på något sätt eller är man tvungen att ladda ner hela filmen igen

R1 Uffe skrev:
Ska prova detta program, vad händer om man är tvungen att stänga av datorn eller något dyl. Kan man "reconnecta" på något sätt eller är man tvungen att ladda ner hela filmen igen

Har du en "Bittorrent avläsar" klient i stil med Azureus (använd google till att hitta det) så kommer den fortsätta nerladdningen där den slutade :tummenupp

När du konfigurerar Azureus måste du ange vilka portar den ska använda. Sätt port 49551 och inte de som det hänvisas till då dessa inte längre ger bra fart.

Vad är det som gäller på dessa rutor, det står att det är 1h & 49min kvar till något, sen står det att det är 17h osv.

Vad betyder allt

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    105.3 KB · Visningar: 88
Jorrd skrev:
Har du en "Bittorrent avläsar" klient i stil med Azureus (använd google till att hitta det) så kommer den fortsätta nerladdningen där den slutade :tummenupp

När du konfigurerar Azureus måste du ange vilka portar den ska använda. Sätt port 49551 och inte de som det hänvisas till då dessa inte längre ger bra fart.
Bit Tornado, vad är det för nå, fungerar den. Eller ska jag installera Azureus istället, eller är Azureus ett add-on till Bit Tornado

R1 Uffe skrev:
Bit Tornado, vad är det för nå, fungerar den. Eller ska jag installera Azureus istället, eller är Azureus ett add-on till Bit Tornado
Du behöver nog begränsa din upload litegrann. Testa att sätta den till ca. 80%. Annars kan du få svårt att komma upp i högre hastigheter. Tänk även på att om du har ex. 2 nedladdningar igång så läggs upploaden ihop och då behöver du begränsa mer var för sig.

kk74 skrev:
Du behöver nog begränsa din upload litegrann. Testa att sätta den till ca. 80%. Annars kan du få svårt att komma upp i högre hastigheter. Tänk även på att om du har ex. 2 nedladdningar igång så läggs upploaden ihop och då behöver du begränsa mer var för sig.
Hur begränsar jag uploaden då, ska jag dra i "stapeln" eller skriva in nå

R1 Uffe skrev:
Hur begränsar jag uploaden då, ska jag dra i "stapeln" eller skriva in nå
Ser att din klient är inställd på "automatic", så den kanske sköter det själv. Tycker bara att det verkar konstigt med så hög upload jämfört med din download.
Den första av tidangivelserna är väl hur länge du har hållt på och den andra den beräknade tiden tills du är färdig? Seeds är hur många som delar ut den kompletta filen. Står det 0 där kan du inte få ned hela filen.

Men hur begränsar jag uploaden då.............Här kommer nå alt.

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    140.4 KB · Visningar: 59
R1 Uffe skrev:
Men hur begränsar jag uploaden då.............
Ändra till manual(?) och dra slidern eller skriv in ett värde i upload-rutan.
EDIT: Oops... Svarade innan jag såg din bild. Ställ in vilken typ av anslutning du har och ändra därefter värdet i upload-rutan.

Last edited:
kk74 skrev:
Ändra till manual(?) och dra slidern eller skriv in ett värde i upload-rutan.
EDIT: Oops... Svarade innan jag såg din bild. Ställ in vilken typ av anslutning du har och ändra därefter värdet i upload-rutan.
Ska det vara högt eller lågt värde i uploade rutan, typ sk ajag skriva in 50 eller 500 där ??????????. JAg gissar själv på 50

Ska det vara så här kanske

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    127.5 KB · Visningar: 76
Last edited:
R1 Uffe skrev:
Ska det vara högt eller lågt värde i uploade rutan, typ sk ajag skriva in 50 eller 500 där ??????????. JAg gissar själv på 50
Vilken är din högsta upload hastighet?

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...