Vart kan man sova billigt i STHLM?? Tänkte åka ner över helgen. TIPS??

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Hej har av en slömp kommit över tågbiljetter från GBG till STHLM. Åker ner på torsdagen denna vecka och täntke åka hem fre, eller lördag. Problemet är att jag inte har någon stans att sova. Meningen med resan var att det skulle bli hyffsat billigt samt att det vore kul att prova krogar och affärer i sthlm. Att bo hotell är ju bara att dröma om då det kostar AS. Har börjat titta lit på vandrarhem, där är priserna hyffsade, men jag har ingen aning om vart de ligger. =( Skulle ju vilja ha något med nästan gång avstånd från stockholms centralstation. Tänkte även passa på att fråga om det är någon som kanske bor i närheten och som kanske kan fixa plats att sova för 2st? =) betalar självklart.

Tips mottages omg. då tiden börjar rinna iväg
/Daniel 0702-331888 :banana

Skit... det verkade ju riktigt bra det där ABBES... Tyvärr var alla rum fullbokade till helgen =/ så mer tips önskas ==)

Det här är ju sjukt??... FULLT där med... (endast hotell rum för ca 1400:-/natt fanns kvar) Vad är det för speciellt som händer till helgen i STHLM egentligen? :(

Får väl sova i någon park snart =)

En bil skulle man haft att sova i...

Här hittar du garanterat vandrarhem.

http://www.svenskaturistforeningen.se/

Vet att det finns et ok på St Eriksgatan nära Fridhemsplan, och ett på Västmannagatan nära Centralen. Kolla under den länken. Där hittar du säkert något. Nära centralen kvittar väl? Vi har T-bana i den här stan.

Ut med E4an finns det ett hotell som heter F1-hotell. Inte alltför dyrt.
Visserligen inte promenadavstånd till Centralen men som Starstriker sa så finns det T-bana som tar er dit i ett nafs.

OKej skall kolla upp allt och tackar så mycket... problemet är att jag kollat fel på biljetten =) det är inte förrän nästa torsdag som jag skall upp ==)

så detta skall nog lösa sig...t ack tack

silverpilen740 skrev:
det är inte förrän nästa torsdag som jag skall upp ==)
Hur ska du ha det nu, ska du åka upp eller ned till Stockholm? ;)

Det här vandrarhemmet/hostelet brukar jag gå förbi på väg till jobbet, det ligger jävligt centralt och är nog ganska billigt: City BackPackers Hostel.

vi bodde iofs 4 pers i ett rum men det var jävligt billigt där, minns dock inte vad det hette, ligger vid svenska livs och l-o huset och sånt. Dom som förstod sig på sa att det var nära odenplan och det var inte långt från där jag steg av arlanda express. 300kr natten blev det iaf fast det lär väl bli dyrare för en människa.

P.s i toaletten var det en parkbänk och bilder på sydamerikanska gerillaledare, var lite rädd att jag skulle bli tvångsvärvad att göra revolution eller nå.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti