Vart kan man köpa Sibyllahamburgare ostekta???

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Just det. Förr kunde man tjöpa 150g sibyllaburgare i kartong på en affär i Västerås. Tror att det hette LP, men det var i vilket fall som helst den som blew willys i erikslund senare.

Jag vill ha tag på dessa burgare nu, fast i Göteborg!!

Jag är trött på scan, lars p, u name it och vill ha da real stuff nu. Hemmagjorda går fetbort, dels för att konsistensen blir kass, samt att det är drygt att smeta när man inte har tid. Sen smakar de inte sibylla heller.

Komigen med tips ni som sett detta på senare år! :tummenupp

Jag vet att Willys här hemma har Sibyllakörv iaf.
vet dock inget om status på burgers.

Hör med någon Willysbutik om det inte kan finnas i deras sortiment, så kan dom säkert ta hem ett parti, det är ju trots allt grillsäsong nu så det gör dom säkert! :tummenupp

Lycka till!

Om jag inte minns fel så hette butiken Dagab, bytte till Axfood som bytte till Snabbmat. Jag har ett konto där i västerås iaf och de har såna stora goda hamburgare och de finns i fler städer. Du måste ha företagskort för att handla där men de är så lättlurade så om du bara säger NCC eller dylikt så går det bra, du betalar ändå kontant på plats.

Om jag inte minns fel så hette butiken Dagab, bytte till Axfood som bytte till Snabbmat. Jag har ett konto där i västerås iaf och de har såna stora goda hamburgare och de finns i fler städer. Du måste ha företagskort för att handla där men de är så lättlurade så om du bara säger NCC eller dylikt så går det bra, du betalar ändå kontant på plats.

Ok. Korvarna finns överallt, men de har inga hamburgare till den vanlige konsumenten i sitt sortiment. Dock går de alltså att köpa i fetingpack, men vart???

Hittar inget på nätet när jag söker på de kedjor du nämner...

Det här var det jag hittade: Axfood i Göteborg

Pröva att ringa dem och fråga, jag har för mig att jag har sett de vita kartonger med typ 5-6 kg hamburgare i. Syrran köpte dessutom dessa förut och det skulle vara samma som Sibylla använder sig av, de var förbannat goda iaf!

Edit/ Snabbmat finns det även en kedja som heter och därifrån köper en kompis all mat till sin restaurang. De köper storpack med hamburgare där som de använder på sina grill-kvällar, också ruskigt goda!
Tror det är dessa: http://www.svenskcater.se/Start.aspx

Last edited:
Sibylla har ju massa sojaprotein och skit i sina burgare (istället för kött) kötthalten är skitdålig idom......gör egna och stek dom sen fryser du dom, sen är det bara ta fram dom när du ska äta dom...blir dom kladdiga har du fel recept

1 kg köttfärs
2 ägg
1 gul lök
1/2 dl dijonsenap
salt och peppar

För att göra det enkelt (det verkar som du e lat)
Mixa lök ägg senap salt och peppar, blanda med köttfärsen tar ca 2 minuter

Du måste prova Fant-krydda innan du slutar göra egna burgare.

Willys har den också,en påse med färdig kryddmix för hamburgare.

Annars får du nästla dig in hos någon brud som jobbar på Sybilla så hon får finasiera ditt hamburgermissbruk genom att stjäla :gnissla

Bifogat

• fantMincedMeat.jpg
    fantMincedMeat.jpg
    38.8 KB · Visningar: 467
Last edited:
Du måste prova Fant-krydda innan du slutar göra egna burgare.

Willys har den också,en påse med färdig kryddmix för hamburgare.

Annars får du nästla dig in hos någon brud som jobbar på Sybilla så hon får finasiera ditt hamburgermissbruk genom att stjäla :gnissla

fant rockar som fan:tummenupp

Finns ju verkligen inget godare än just hemgjorda burgare med 100% kött! Föredrar personligen att vara utan brödsmulor, sojaprotein, etc, etc.

Nu har jag dock inget svar på din önskan. I vanliga matbutikerna för dom väl enbart korvarna?

Sibylla har ju massa sojaprotein och skit i sina burgare (istället för kött) kötthalten är skitdålig idom......gör egna och stek dom sen fryser du dom, sen är det bara ta fram dom när du ska äta dom...blir dom kladdiga har du fel recept

1 kg köttfärs
2 ägg
1 gul lök
1/2 dl dijonsenap
salt och peppar

För att göra det enkelt (det verkar som du e lat)
Mixa lök ägg senap salt och peppar, blanda med köttfärsen tar ca 2 minuter

Hemmagjorda hamburgare smakar som pannbiff/köttbullar... Jag trycker gärna i mig alla tillsatser som finns bara de smakar sibylla.

Jag ska dock ge fant-kryddan en chans innan jag lägger av.

Jag har fö provat allt i mina hemlagade. Chipotlekrydda, liquid smoke, färska kryddor etc utan att nå den goda skräpmatsmaken.

Axfood ville inte sälja till mig när jag ringde. Vill inte heller stå och skämmas vid kassan utan riktigt tillstånd så det går bort.. Ingen som har ett vattentätt trick att tjöpa därifrån?? De har väl den där spärren bara för att inte kunna konkurrera med dem som de säljer till. Annars så skulle ju alla handla på axfood istället för ica...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti