Vart kan jag köpa Hydraulic Fluid 75 ? SNABBT =)

KTM_RIDER

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM SX 125 06
Tjo undrar om de finns någon butik runt stockholm som säljer
Hydraulic Fluid 75

Ska ha den till min KTM!

snabba svar =)
:huvet

http://www.mcsport.se/

Kostar 80:- för en 1dl om jag inte minns fel. Sen måste du ha en lämplig spruta för att spruta in oljan i nippeln i slavcylindern. (förmodar att det är till kopplingen du ska ha oljan...)

Citroën's LHM-plusolja från biltema med artnr: 36-442 skall vara samma skit. Läste det i en annan tråd, någon som kan verifiera?

// Jones

Citroën's LHM-plusolja från biltema med artnr: 36-442 skall vara samma skit. Läste det i en annan tråd, någon som kan verifiera?

// Jones

Jag vet inte om det är exakt "samma skit" men jag har den i kopplingen på min KTM sen ett par år tillbaka och det funkar utmärkt.

Bromsvätska, hydraulolja ... allt funkar, inte så noga i kopplingen.
Jag kör biltemas bromsvätska i broms och koppling, funkar alldeles utmärkt.

Visst funkar bromsvätska, men det är inte så kul att få in i motorn om det händer nåt. Kör gaffelolja eller LHM-oljan.

Visst går det att fylla ovanifrån, men har man en spruta att tillgå så är det SÅ mycket lättare.

Visst funkar bromsvätska säkert men om man har magura så specar de mineralolja och då korrekt olja finns tillgänglig billigt ser jag ingen anledning att inte följa instruktionen

Om kopplingen läcker så märker man det snabbt. Till mitt försvar så hade jag bara med mig bromsvätska när jag plockade ner kopplingen, och luftade lite för att vara säker :gnissla

Men ni satte griller i huvet på mig så nu är det bytt till gaffelolja :)

O hur jobbigt är det att fylla på ovanifrån o använda nyckel för att avlufta. Det är ju bara en meter imellan för böfvelen.

Bromsvätska sägs fucka upp packningarna i kopplingen, vet ej om det är så men LHM är det original i dem iallafall.

magura blood oljan är förbannat dyr.. Och är man usel som jag så spiller man allt utanför.
Går det lika bra med citroen oljan eller inte? :)

magura blood oljan är förbannat dyr.. Och är man usel som jag så spiller man allt utanför.
Går det lika bra med citroen oljan eller inte? :)

Ja det går lika bra med i princip vilken hydrualolja med låg viskositet som helst. Gaffelolja eller LHM är två bra exempel med god tillgänglighet.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!