Vart kan jag hitta dessa!?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Här är en bild på två grejer jag behöver finna snarast.

Den till vänster är en mojäng man popnitar fast i bakpartiet. Det är en fästanordning för undertailen. Skruvarna skruvas bara ett halvt varv så fästs de på grejen.

Fjädernspännet till höger är till avgassystemet. Alla fyra spännen gick sönder vid nån av krascherna i Anderstorp. Behöver byta ut... Finns det alternativ som funkar lika bra?!

Tips välkomna. Tack!

Bifogat

• prylar.jpg
    prylar.jpg
    34.4 KB · Visningar: 152
Den vänstra grejen ska bara ha ringar i ändarna va, och vara mer rak mellan ringarna? det tycker jag man borde kunna nypa till själv med en tång av lite ny ståltråd.
Fjädrar till system brukar man kunna köpa hos handlare som säljer system m.m.
Dom borde ha universal-grejor i olika längder. Så det ska nog inte vara några problem

ja, det kanske man kan göra... men funderar på hur bra det håller. Menar... om man nu kan böja med tång, så kan man ju inte popnita fast. Då vidgas endast hålet istället.

Jo, såna ställen som säljer avgassystem.. hmm. =)

Fjäderspännet till avgasröret bör väl kunna hittas i närmsta motocrossbutik, finns i olika hårdheter/längder vill jag minnas.
EMX(emx.se), Knobby shop (http://www.knobby.se/katalog/Tillbehor.pdf)

Angående fjädern till 1/4-varvsskruven så finns det ju en tillverkare som heter Dzus, (amerikansk) de har distrubitör i sverige men vet ej vilken. Dragrace-åkarna brukar använda dessa (riktiga dragracers med jänkare & v8 då..)
prova:
Lövéns, Dahlems, Rogers Custom, Hansen Racing, etc.

Swedie skrev:
ja, det kanske man kan göra... men funderar på hur bra det håller. Menar... om man nu kan böja med tång, så kan man ju inte popnita fast. Då vidgas endast hålet istället.

Jo, såna ställen som säljer avgassystem.. hmm. =)

Jo förvisso. Men har man en liten svets eller en kompis som har kan man ju bara lägga en lite plupp på rätt ställe.

Men om du frågar efter nått ställe som säljer sånna fjädrar så får du acceptera ett lika dumt svar :arsele

Halvards (hällby) har fjädrar till dig
35 10 46

Swedie skrev:

Den till vänster är en mojäng man popnitar fast i bakpartiet. Det är en fästanordning för undertailen. Skruvarna skruvas bara ett halvt varv så fästs de på grejen.

Tips välkomna. Tack!

Fjädrar för Dzuz ser ut så, och är gjorda i nått fjädrande material. Köps separat hos Persåkers Speedshop i Hammarby hamnen STHLM. Kika på: http://www.nitroz.se/persaker/main.html

Fjädern till Dzuzfästet finns löst hos Trend i Nykvarn om du åker E20 mellan Stockholm o E-tuna. Avgasfjäder har säkert de flesta hojhandlare, jag köpte Yamahafjädrar till mitt gamla V&H

Anders

Swedie skrev:

Fjädernspännet till höger är till avgassystemet. Alla fyra spännen gick sönder vid nån av krascherna i Anderstorp. Behöver byta ut... Finns det alternativ som funkar lika bra?!

Tips välkomna. Tack!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...