Vart köper man mc-batteri i gbg

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Behöver ett batteri till min r1:a-99 då mitt är helt slut..

vet vart yamaha ligger men tänkte att man kanske kunde komma undan lite billigare än vad en märkesaffär vill ha...

Jag kommer köpa ett batteri imorrn eller idag hur man nu ser det.. lördag iaf..

tips mottages tacksamt

Finns på flera ställen.
http://www.th-pettersson.se
http://www.batterilagret.se
Sedan har du ju biltema samt övriga MC-butiker som säkert kan ta in det.
Det sägs att det bästa märket på batterier till MC heter Yuasa.
Jag var ute efter Yuasa hos TH Pettersson, men de hade bara ett annat märke till min R1:a just då. Köpte det och det har fungerat jättebra:)
Ta med dig det gamla batteriet så löser de det.

Köpte biltemas till min honda för två år sen.
Rörde inte hojen på hela förra säsongen pga mc-budverksamhet med annan hoj.
Har nog ba laddat det en gång nu under vintern.
Denna säsong,,,trycka startknapp,,,brumm med en gång.
Grymt,jag är fascinerad. Satan billigt oxå.

Har också ett Biltemabatteri i min gamla Suzuki. Efter att ha stått hela vintern fanns det kraft nog att dra igång hojen - trots att jag fick mala rätt länge och använda startgas.

först o främst vill jag tacka för alla svar jag fått.. är ju helt ny i göteborg o har precis lärt mig hitta hem ungefär:D ...

Den som fått knuffa igång hojjen mitt i stan någon gång vet hur pinsamt detta kan vara som tur var hade jag nerförsbacke denna gång och hojjen är lättstartad.

nu bär det iväg på batterijakt ska kika på allas alternativ innan jag köper men måste säga att jag blev iomponerad av de som kört biltemas batteri då jag aldrig fått igång hojjen efter vintevilan utan o ladda lite först.

mvh Andrén

Är det verkligen slut? En Ctec laddare brukar göra susen. Finns på som nämnda Batterliagret, Clasohlson, Jula mfl.

Är det verkligen slut? En Ctec laddare brukar göra susen. Finns på som nämnda Batterliagret, Clasohlson, Jula mfl.

CTEK är grymt.

Lyckades rädda mitt gamla biltemabatteri (7år gammalt och sönderfruset, och tomt på vätska) på gammelhondan 2 säsonger innan jag behövde byta det.
det tycker jag är bra reklam för en laddare!

jodå en sådan har jag.. håller med suveränt manick men batteriet vill inte ta emot laddning ordentligt det finns ström så det räcker till typ en el 2 st starter sen är detflintstones-starter som gäller.... har nu köpt ett biltema batteri som funkar klockrent.

tack för alla tips

mvh Andrén

Kör på Biltema batteri i både MC/bil. Det är så mycket billigare än andra och håller helt ok så det är inte ens värt att köpa c-tek laddare. När batteriet börjar bli halvdåligt så chansar jag inte, då köper jag ett nytt, billigare än en dyr laddare och chansa med ett gammalt batteri.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025