Vart köper man drivpaket?

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Är i behov att köpa ett nytt drivpaket sen kedjan nästan gick av och bara slog sönder kopplingskåpan. Men det är ju en ren djungel. Vilka märken är att rekommendera samt vart kan man köpa dem till bästa pris? Det jag kör är en banhoj och körde innan med 520 kedja. Vågar man köra det på en 1000 eller ska man ta något lite kraftigare?

Mvh Oskar

Är i behov att köpa ett nytt drivpaket sen kedjan nästan gick av och bara slog sönder kopplingskåpan. Men det är ju en ren djungel. Vilka märken är att rekommendera samt vart kan man köpa dem till bästa pris? Det jag kör är en banhoj och körde innan med 520 kedja. Vågar man köra det på en 1000 eller ska man ta något lite kraftigare?

Mvh Oskar

Addemoto alt Ebay. O/X-ring från DID funkar bra.

Som redan sagts
http://www.addemoto.se/

Hur långt hade den gått, den som brast? Mil?
Varifrån kom kedjan som brast? Fabrikat?
Hur långt är det mellan nitarna på tex 20 länkar (för att uppskatta allmän sträckning)?

Som redan sagts
http://www.addemoto.se/

Hur långt hade den gått, den som brast? Mil?
Varifrån kom kedjan som brast? Fabrikat?
Hur långt är det mellan nitarna på tex 20 länkar (för att uppskatta allmän sträckning)?

Jag fick med den till hojen så har ingen aning om hur långt den har gått eller vilket fabrikat det är. Ska ta och mäta mellan länkarna nästa gång jag är i garaget. Men är helt överlycklig att den inte gick av helt :) De kan ju ställa till med en jävla oreda när de går av.

Så det spelar ingen roll om vilken man väljer mellan x/o ring? På ebay hittade jag en massa JT drev och kedjor. Är de bra eller anus? Jag vill ju gå ner en kugge fram och en upp för att få lite bättre drag i hojen. Men kunde bara hitta did och rk på ebay med original drev :/ Ska in och kika på addemoto! Tack för hjälpen hittills :)

Köp INTE av Lelles bara för då får man ingenting eller bara en detalj efter längre tid än det var sagt. Sen får man fel sak eller fel sak redan från början. De svarar alrig på mail, i telefon eller på fax.
Nu var det säkert typ fem år sedan jag sist handlade där och aldrig mer.
För att prata klarspråk och att alla skall fatta så gillar jag inte Lelles.:gnissla

Köp av Touringbutiken istället!

Kan även rekommendera motospeed och S-racing som svenska alternativ. Bra att ha och göra med båda två. Jag har fått helt fantastisk service av dom båda utan att vara storkund på något vis.

Last edited:
S-racing.se har jag bara bra erfarenheter av. Trevlig att ha att göra med, enkelt att handla. Han återkommer när han lovar osv.

Har dålig erfarenhet av s-racing. Men många andra är nöjda, dock kommer jag aldrig handla där igen.
Köpte ett kåpglas noname till en av mina hojar, passformen var urusel så åkte tillbaka med det. Fick bytt det till ett powerbronze som passa som det ska. Då fick jag slängt i ansiktet att det var samma pengar för honom. ÖHH jaha tänkte jag varför inte bara sälja powerbronze glaset från början?!.

Ska du ha riktigt bra grejer så håller du dig till DID eller Tsubaki kedjor samt Renthal drev. Glöm JT, billigare och sämre kina-dynga går inte att hitta. Afam och Regina är inte mycket bättre då du inte kommer att få tag på det material de ger till sina sponsrade racers.

Kan rekommendera att handla från brittiska B&C Express. De är europadistributör för Tsubaki såväl som Renthal. De är racers själva och de vet vad de hållet på med då de förser så gott som hela WSB och BSB depån med kedjor och drev. Hyfsade priser och dessutom snabb frakt (två dagar till norra Sverige).

http://www.bandcexpress.co.uk/

Ska du ha DID kedja vänder du dig hit:

http://www.didchain.com/

Om man ska köpa rk kedja, är det då 520 gxw som gäller eller har de någon annan modell som lämpar sig bättre för rr?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti