Vart hittar jag spännen till skärp(livrem)?

PatrikW

Slangövare
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
Yamaha R6 2001
Har ett snyggt skärp i krokodilskinn.

Men spännet e jävligt fult :(

Är mer ute efter något snyggt/diskret. Än någon jättestor bling bling shit

Du får göra entré en helt ny värld som kallas sytillbehörsaffärer (eller nått liknande). Men vad vet jag, för dig kanske det inte är någon ny bekantskap ! :)

PatrikW skrev:
2587353 Har ett snyggt skärp i krokodilskinn.

Men spännet e jävligt fult :(

Är mer ute efter något snyggt/diskret. Än någon jättestor bling bling shit

http://www.buckle-shop.com/index2.php?p=menu_buckles&m=1 är ett ställe att starta på.

I usa var jag in på en "Buckle-shop" som hade 40kvm från golv till tak med bara bältspännen, tydligen en stor grej därborta, tyvärr gillar dom stora vräkiga spännen, men det fanns små snygga också.

Last edited:
Sanna-Lkpg skrev:
2587358 Du får göra entré en helt ny värld som kallas sytillbehörsaffärer (eller nått liknande). Men vad vet jag, för dig kanske det inte är någon ny bekantskap ! :)

Jasså finns det sådana där :va

Absolut värt ett försök, att leta igenom stadens sytillbehörsaffärer! Tack

GuW skrev:
2587379 http://www.buckle-shop.com/index2.php?p=menu_buckles&m=1 är ett ställe att starta på.

I usa var jag in på en "Buckle-shop" som hade 40kvm från golv till tak med bara bältspännen, tydligen en stor grej därborta, tyvärr gillar dom stora vräkiga spännen, men det fanns små snygga också.

Inte riktigt sådan jag var ute efter, som sagt dem där va mer vräkiga..

Tack ändå!

Vet att det här är en fruktansvärt gammal tråd, men jag är också nyfiken. Har en bred "vanlig" livrem som jag fick i julklapp av hustrun för x antal år sedan. Nu har spännet gett vika. Det är ett enkelt spänne med en slags "metallbult" med räfflad innerstång som man drar fram och tillbaka för att låsa livremmen. Den sista tiden har låsningen funkat sämre och sämre. Var ska jag leta?

Jag behöver veta var jag kan hitta nytt spänne. Mitt Halvarsson jeansskärp gick spännet sönder på, själva läderbältet är av gediget hållbart material jämfört med skiten jag var tvungen att köpa i en vanlig klädesaffär. Höll en dag så var det nya skärpet trasigt. Nu vill jag hitta nån som kan laga mitt superba skärp med nytt spänne, tänkte på skomakare för de kan ju sy i tjocka skinnsulor. Tips på en bra butik i Sverige med spännen att leta i? Kanske kan jag fråga Jofama, de lagade min jacka trots att jag inte hade kvittot kvar i och för sig...

Scribbled from my iPhone using Tapatalk.

Själv har jag bara en enkel rem i textil från H&M, fast metallspännet till det har -- efter många reparationer -- nu slutligen ramlat i småbitar. Säkert billigare att köpa ett nytt skärp, men finns det nåt ställe var man kan köpa metallklippet som håller ihop remmen löst, utan massa bling på dem? Jag letar som ni förstår efter nåt i tjugokronorsklassen.

Är inte skärp en såndär smal liten rem tjejer har runt midjan för att hålla byxorna uppe?

Jag säger bälte :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...