Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Morgue skrev:2155440Haha... Läste "kärring" istället för "käTTing"...Dags att ta en kopp kaffe kanske så man vaknar till lite... Ankarkätting finns ju på båttillbehörsbutiker och brukar finnas i skapligt grova dimensioner...
peteR1000 skrev:2155447gjorde detsamma![]()
Alex 6R skrev:2155385Japp var kan man hitta tjock kätting, (typ ankar-kätting? ) typ 1cm på märlorna. tänkte testa båtaffär, men ingen som har nån idé om nån industri? gärna i gbg området.
häls. alex
ozto skrev:2155612ska du ha den att låsa med så är det bättre att du köper en som är härdad...
Ankarkättingar o liknande är otroligt mjuka o lättklippta! Härdat måste man ju såga av, dvs så väsnas det och tar tid...
Men jag vet inte du kanske ska byta ankare på din båt..
ozto skrev:2155612ska du ha den att låsa med så är det bättre att du köper en som är härdad...
Ankarkättingar o liknande är otroligt mjuka o lättklippta! Härdat måste man ju såga av, dvs så väsnas det och tar tid...
Men jag vet inte du kanske ska byta ankare på din båt..
Tänk på att äkta 12mm härdad kätting av bra kvalite (inte biltema) är nästan svårare att såga en den de va bild på. Tro mig jag vet, köp inte värsting lås och kätting till båten om du är dålig på att hålla reda på nyklar..Alex 6R skrev:2155792tack för tipset.. men vart hittar jag igentligen sånna härdade kättingar. vill ha hyffsat kraftiga. men ändå inte så man inte orkar lyfta den.
Biltemas såg lite klena ut..
prulle skrev:2155812Tänk på att äkta 12mm härdad kätting av bra kvalite (inte biltema) är nästan svårare att såga en den de va bild på. Tro mig jag vet, köp inte värsting lås och kätting till båten om du är dålig på att hålla reda på nyklar..![]()
Han ska vel ha den till å dra kettingen i tacket på snuttbilarna när han e utte å brassar på back juletprulle skrev:2155812Tänk på att äkta 12mm härdad kätting av bra kvalite (inte biltema) är nästan svårare att såga en den de va bild på. Tro mig jag vet, köp inte värsting lås och kätting till båten om du är dålig på att hålla reda på nyklar..![]()
Ledsen att säga det men det följde med båten. Prova på erlandsons brygga. tror det är www.bryggan.nu men kan ha fel. Men båt affärer har grova. Är ju inte samma krav på smidighet på båtar och med polen i eu så behövs kjedjorna..Alex 6R skrev:2155823haha
vart hittar man sådan fin kätting.. och nej ska inte ha den till båten.
![]()
Alex 6R skrev:2155823haha
![]()
Pinky skrev:2156065Meeeen, du har ju fått PM av mig. Min Abus kätting är som sagt flong ny..12mm (om jag nu mätte rätt) härdad och klar.
EDIT: Jag såg visst fel på klockan, take your time Alex![]()
Dr.Bike skrev:2156083Men han skulle ju ha en FET kätting....
Är den det? :confused Skulle tro att vattenfast MP-fett blir bäst...
Han sa aldrig vad det skulle vara för kedja va?
prulle skrev:2155812Tänk på att äkta 12mm härdad kätting av bra kvalite (inte biltema) är nästan svårare att såga en den de va bild på. Tro mig jag vet, köp inte värsting lås och kätting till båten om du är dålig på att hålla reda på nyklar..![]()
Alex 6R skrev:2155823haha
![]()
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT