vart hitta FET kätting??

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Japp var kan man hitta tjock kätting, (typ ankar-kätting? ) typ 1cm på märlorna. tänkte testa båtaffär, men ingen som har nån idé om nån industri? gärna i gbg området.

häls. alex

Haha... Läste "kärring" istället för "käTTing"... :3freak Dags att ta en kopp kaffe kanske så man vaknar till lite... Ankarkätting finns ju på båttillbehörsbutiker och brukar finnas i skapligt grova dimensioner...

Morgue skrev:
2155440 Haha... Läste "kärring" istället för "käTTing"... :3freak Dags att ta en kopp kaffe kanske så man vaknar till lite... Ankarkätting finns ju på båttillbehörsbutiker och brukar finnas i skapligt grova dimensioner...

gjorde detsamma :D

Alex 6R skrev:
2155385 Japp var kan man hitta tjock kätting, (typ ankar-kätting? ) typ 1cm på märlorna. tänkte testa båtaffär, men ingen som har nån idé om nån industri? gärna i gbg området.

häls. alex

Kolla med Markus här på forumet. Han är VD i East Side Kettingers. Han borde kunna hjellpa dig.

ska du ha den att låsa med så är det bättre att du köper en som är härdad...

Ankarkättingar o liknande är otroligt mjuka o lättklippta! Härdat måste man ju såga av, dvs så väsnas det och tar tid...

Men jag vet inte du kanske ska byta ankare på din båt..

ozto skrev:
2155612 ska du ha den att låsa med så är det bättre att du köper en som är härdad...

Ankarkättingar o liknande är otroligt mjuka o lättklippta! Härdat måste man ju såga av, dvs så väsnas det och tar tid...

Varsågod, klipp på du. :hihi
7113e9aef076cda481e0bec371fccbbe.jpg

ozto skrev:
2155612 ska du ha den att låsa med så är det bättre att du köper en som är härdad...

tack för tipset.. men vart hittar jag igentligen sånna härdade kättingar. vill ha hyffsat kraftiga. men ändå inte så man inte orkar lyfta den.

Biltemas såg lite klena ut..

Alex 6R skrev:
2155792 tack för tipset.. men vart hittar jag igentligen sånna härdade kättingar. vill ha hyffsat kraftiga. men ändå inte så man inte orkar lyfta den.

Biltemas såg lite klena ut..
Tänk på att äkta 12mm härdad kätting av bra kvalite (inte biltema) är nästan svårare att såga en den de va bild på. Tro mig jag vet, köp inte värsting lås och kätting till båten om du är dålig på att hålla reda på nyklar.. :mad:

prulle skrev:
2155812 Tänk på att äkta 12mm härdad kätting av bra kvalite (inte biltema) är nästan svårare att såga en den de va bild på. Tro mig jag vet, köp inte värsting lås och kätting till båten om du är dålig på att hålla reda på nyklar.. :mad:

haha

vart hittar man sådan fin kätting.. och nej ska inte ha den till båten.

:)

prulle skrev:
2155812 Tänk på att äkta 12mm härdad kätting av bra kvalite (inte biltema) är nästan svårare att såga en den de va bild på. Tro mig jag vet, köp inte värsting lås och kätting till båten om du är dålig på att hålla reda på nyklar.. :mad:
Han ska vel ha den till å dra kettingen i tacket på snuttbilarna när han e utte å brassar på back julet

Alex 6R skrev:
2155823 haha

Ledsen att säga det men det följde med båten. Prova på erlandsons brygga. tror det är www.bryggan.nu men kan ha fel. Men båt affärer har grova. Är ju inte samma krav på smidighet på båtar och med polen i eu så behövs kjedjorna..

Alex 6R skrev:
2155823 haha

Meeeen, du har ju fått PM av mig. Min Abus kätting är som sagt flong ny..12mm (om jag nu mätte rätt) härdad och klar :).

EDIT: Jag såg visst fel på klockan, take your time Alex :hihi

Last edited:
Pinky skrev:
2156065 Meeeen, du har ju fått PM av mig. Min Abus kätting är som sagt flong ny..12mm (om jag nu mätte rätt) härdad och klar :).

EDIT: Jag såg visst fel på klockan, take your time Alex :hihi

Men han skulle ju ha en FET kätting....
Är den det? :confused Skulle tro att vattenfast MP-fett blir bäst...

Han sa aldrig vad det skulle vara för kedja va?

Hockeykedja?
Händesekedja?
Molekylkedja?
Badkarskedja?
Affärskedja?
Sambandskedja?
Cykelkedja?
Motorsågskedja?
Dragkedja?
Snökedja?

:hihi vad jag känner mig fiffig! :lol

Dr.Bike skrev:
2156083 Men han skulle ju ha en FET kätting....
Är den det? :confused Skulle tro att vattenfast MP-fett blir bäst...

Han sa aldrig vad det skulle vara för kedja va?

prulle skrev:

Alex 6R skrev:
2155823 haha

Där ser du varför jag svarade på Alex fråga eftersom jag har just en 12mm ny kätting till salu :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti