Vart handlar man plast till XR650?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Går det att hitta prisvärda pirat-plastdelar till XR:en, t.ex fram- och bakskärm, kylarvingar och sidopaneler? Vart hittar man i så fall dessa?

Vad kostar ett komplett kit med plast exkl. tank? Till KTM kostar det väl runt 2000:-, men jag är rädd att det bergis kostar betydligt mer till Hondan?
 
Det borde finnas UFO-plast till den, kolla med någon större handlare, typ Lelles eller liknande. Finns ju också fler märken, acerbis och polisport t.ex. nån måste ju ha :va
 
orginal plasten till min tt 600 va ganska billig och det fanns ingen piratplast till den, min bakskärm kostade 195 kr sidopaneler 400 för båda sidorna
 
Honda orginalplast är apdyr men det finns
pirat men jag kommer inte ihåg namnet på
märket :confused:
Ja,ja nån med bättre koll kommer nog och
upplyser dej snart :tummenupp
Grejorna ska ju iofs se brutalt använda ut,det
hör till om man inte SM kittar o samlar posörpoäng
utanför donken :tungan

.
 
sgtpepper skrev:
Vad kostar ett komplett kit med plast exkl. tank? Till KTM kostar det väl runt 2000:-, men jag är rädd att det bergis kostar betydligt mer till Hondan?

Original kostar bara en av de vita sidopanelerna som sittar över ljuddämparen 1350:- Värsta klippet! :tummenupp

Det kompletta KTM-kit du talar om för 2000, är det KTM original?
 
jP skrev:
Original kostar bara en av de vita sidopanelerna som sittar över ljuddämparen 1350:- Värsta klippet! :tummenupp
Oh heliga moder, dra mig baklänges på en vagn byggd av små små kottar! Det är ju fan i mig heeeeelt sinnessjukt!

Det kompletta KTM-kit du talar om för 2000, är det KTM original?
Japp, jag var inne på att köpa en 625SXC så jag kollade med KTM-butiken på Sveavägen och de tog typ 1 890:- för ett komplett plastkit exklusive tank till en 625:a.

Men med det enormt sinnessjuka priset på orginalplasten så måste det väl finnas en rätt stor marknad för piratplast till XR:en?

Olof Eriksson skrev:
Behöver jag säga mer?
Ja, jag tror det.. :) Är det Acerbisplast eller?
 
sgtpepper skrev:
Japp, jag var inne på att köpa en 625SXC så jag kollade med KTM-butiken på Sveavägen och de tog typ 1 890:- för ett komplett plastkit exklusive tank till en 625:a.

Men med det enormt sinnessjuka priset på orginalplasten så måste det väl finnas en rätt stor marknad för piratplast till XR:en?


Ja, jag tror det.. :) Är det Acerbisplast eller?
Här verkar det finnas www.mwracing.net
 
Ufo och Acerbis har iaf. Vet ej vilka svenska återförsäljare dom har, som säljer till XR.
 
TERMINATOR skrev:
orginal plasten till min tt 600 va ganska billig och det fanns ingen piratplast till den, min bakskärm kostade 195 kr sidopaneler 400 för båda sidorna
"Man får vad man betalar för"
Köpte helt ny plast till min TTR '01 (blå) knappt 2000 kr för all plast, dekaler och sadelöverdrag, och blev väldigt besviken.
Pisskvalité
Dålig passform. Fick byta bakdelen, och den nya jag fick passade knappt den heller..
Kan ju vara anledningen till att den var billig...
 
motardnisse skrev:
Det var väl ok priser för en Honda: Honda XR650R UFO replacement side panels..£69.95

Men fortfarande, finns det något märke som verkligen har billigare plast än KTM orig???

Men begrip
Piratplast till XR650 betingar ungefär samma pris som pirat/orig till ktm.
För femtielfte gången. Greenbiker i spanien säljer ufo. 132Eur + 20 för frakt hem till dörren. All plast utom tank o lyskåpa.

Det är dock inte på långa vägar samma kvalitet som original, piratplasten är mer som ktm's i utförandet.
 
Per skrev:
Men begrip
Piratplast till XR650 betingar ungefär samma pris som pirat/orig till ktm.
För femtielfte gången. Greenbiker i spanien säljer ufo. 132Eur + 20 för frakt hem till dörren. All plast utom tank o lyskåpa.

Det är dock inte på långa vägar samma kvalitet som original, piratplasten är mer som ktm's i utförandet.

Men varför gnällar alla på att deras plast till XR650 är så jävla dyr då! :va

Ok, så Hondas orig plast klarar av en marksyning bättre än KTM orig??, nja jag tror det är lika och KTM orig är fortfarande billigare än Hondas orig :hihi
 
motardnisse skrev:
Men varför gnällar alla på att deras plast till XR650 är så jävla dyr då! :va

Ok, så Hondas orig plast klarar av en marksyning bättre än KTM orig??, nja jag tror det är lika och KTM orig är fortfarande billigare än Hondas orig :hihi
Ja, det går ju inte att komma ifrån att KTM håller en hyffsad prisnivå på sin orginalplast och Honda håller en helt jävla sinnessjukt idiotiskt hög prisnivå :).

Kollade för skojs skull vad kylarvingarna kostade orginal, ca 750 kr exkl moms, styck... Man sliter sitt hår :). Ett lyktglas kostade också runt 1000 spänn orginal. :huvet

Per:
Har Greenbiker lagt av eller? Deras sajt är inte uppe och snurrar (www.greenbiker.com).
 
sgtpepper skrev:
Ja, det går ju inte att komma ifrån att KTM håller en hyffsad prisnivå på sin orginalplast och Honda håller en helt jävla sinnessjukt idiotiskt hög prisnivå :).

Kollade för skojs skull vad kylarvingarna kostade orginal, ca 750 kr exkl moms, styck... Man sliter sitt hår :). Ett lyktglas kostade också runt 1000 spänn orginal. :huvet

Det är skillnad på plast och plast.
Original kan man böja bryta bända och dra i utan att det blir minsta märke.
Prova tex. rulla upp framskärmen in under hjulet, funkar alldeles utmärkt.
Det funkar inte alls med pirat - då står man där med halva skärmen i näven.

Används hojen bara på asfalt soliga dagar kanske det inte spelar roll,
åks det i skog o mark gör det mer skillnad där det finns kvistar pinnar o bråte som gärna vill fastna på egendomliga ställen.

----------
Det var något år sedan jag sist handlade av Greenbiker, tror jag bara ringde dem då
 
Last edited:
Per skrev:
Det är skillnad på plast och plast.
Original kan man böja bryta bända och dra i utan att det blir minsta märke.
Prova tex. rulla upp framskärmen in under hjulet, funkar alldeles utmärkt.
Det funkar inte alls med pirat - då står man där med halva skärmen i näven.
Jo, men det är fortfarande sinnessjuka priser, även om man kan böja plasten in-och-ut.

Används hojen bara på asfalt soliga dagar kanske det inte spelar roll,
åks det i skog o mark gör det mer skillnad där det finns kvistar pinnar o bråte som gärna vill fastna på egendomliga ställen.
Jag kör så lite asfalt som det bara är möjligt och det är ju just det som gör priserna så sjuka, XR:en är ju en hoj som ska användas i skog och på grus och därför borde plasten räknas som slitdetaljer precis som bromsbelägg och drivpaket, till en sådan offroad/endurohoj ska man inte behöva pröjsa 2000 för två nya kylarvingar, eller 1000 spänn för ett lyktglas som enkelt skjuts sönder av grusprojektiler från polarens nykrängda MT21:a.

Nåväl, det spelar inte så stor roll, jag har inget behov av ny plast i dagsläget, tänkte mest kolla vad som fanns på marknaden vid eventuella framtida behov.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top