Vart får jag tag i en cdi box till gpz 900?

kraks

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
GPZ 900
Efter ett antal kortare och kortare turer på min ny inskafade Gpz 900 -84, så börjar jag tappa lusten och orken:huvet . Har läst ett antal forum som behandlar vacum läkage och soppa kranar, så börjar det luta åt att det är fel på cdi-boxen.jag har en service hanbok så jag har mätt med multi-meter enligt tabellen som finns där.Min box heter 21119-1111,jag har koll på enbox som heter 21119-1164, är det någon som vet om den passar eller vilka andra boxar som passar?:va har även plockat isär alla tändkablar och tändhattar.
Eller finns det någon som har några andra förslag?

Last edited:
Kollat sidostödsbrytaren?

Behöver du nya delar kan jag rekommendera att kolla med Craig på http://www.gpzzone.co.uk/
Ofta snabbare än leverans inom sverige.. Och billigare..

Efter ett antal kortare och kortare turer på min ny inskafade Gpz 900 -84, så börjar jag tappa lusten och orken:huvet . Har läst ett antal forum som behandlar vacum läkage och soppa kranar, så börjar det luta åt att det är fel på cdi-boxen.jag har en service hanbok så jag har mätt med multi-meter enligt tabellen som finns där.Min box heter 21119-1111,jag har koll på enbox som heter 21119-1164, är det någon som vet om den passar eller vilka andra boxar som passar?:va har även plockat isär alla tändkablar och tändhattar.
Eller finns det någon som har några andra förslag?

Om du e ute efter en cdi box så kan de löna sig med ett samtal till den här killen 0709463032. han kan ha de du söker, bara fråga o se.

Har du mätt om de e fel på pickup täningen?

Sidostödet har jag inte kollat,det enda jag har noterat när det gäller det är att indikeringen inte tänds (lampan).jag skall kolla det, tack för tipset.
När det gäller pickuperna så har jag mätt upp dom i kallt tillstånd, fick tipset att jag skall försöka få igång cykeln och låta den gå till den stannar och mäta när den är varm. Är det något som kan bränna upp CDI-boxen?
Tack för web-adresser och telefonnummer.:).
Nu har jag beställt Cdi - box, tändplatt och tändspollar, från sam´s motor.
Så nu är det bara att börja meka (är på båt semester på Höga kusten tills Söndag).
Tack så mycket så länge!:D

Last edited:
Back