Vart få tag i kablar med olika färger?

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
Tjenare.

Håller på att göra om elen på min hoj. Och är ute efter 1.5mm2 kablar som har olika färger? tex röd/gul /röd/svårt och såna färger. nån som vet vart man kan få tag i detta?

Har du vägarna förbi Nkpg har jag en hel del sånt ;)

Jag köpte på den lokala bilstereo-prånglaren som bygger mer avancerat ljud, larm och sånt. De hade massvis.. *tips*

Tänk på att du ska ha mångtrådig kabel, vanlig installationskabel duger inte (7-trådig).
1,5mm2 känns lite grovt på en hoj förutom till strålkastaren som jag skulle ha 4mm2 till (minst 2,5mm2 iallafall).
Använd en riktig crimptång för kabelskorna.

Tänk på att du ska ha mångtrådig kabel, vanlig installationskabel duger inte (7-trådig).
1,5mm2 känns lite grovt på en hoj förutom till strålkastaren som jag skulle ha 4mm2 till (minst 2,5mm2 iallafall).

yes hade tänkt använda kablar som är till bil/mc.det sitter 2.5mm2 original till strålkastaren så det är lugnt:)

Varför då? :nyfiken

Som svaret ovan men med tillägget att de går av vid kabelskon eller skruvplintanslutningen, sällan i själva kabeln men det händer vid skarpa krökar och där det rör sig, tänk upp till styret.

En liten förtydling: Det är alltså antal koppartrådar (kardeler) som menas, inte antal ledare i en och samma kabel. :)

På en hoj rör sig och böjs kablar. Många tunna kopparledare tål det mycket bättre än få och tjocka.

Som svaret ovan men med tillägget att de går av vid kabelskon eller skruvplintanslutningen, sällan i själva kabeln men det händer vid skarpa krökar och där det rör sig, tänk upp till styret.

Simple as that!

jag jobbar på swedol i göteborg vi har en del i vårat sortiment och vet att ni har en swedol butik i borås sväng in där vettja :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT