Vart är firebladesidan ??

ambulans skrev:

Den är inte betald.
Jag får ingen kontakt med Stig, han var sjuk (allvarligt) förra året.
Och han har t.ex inte kollat sin mail sedan den maj 2002.

Så jag befarar att det inte ligger så bra till. Men som sagt så är domänen inte betald.

//Webmaster @ Firebladeklubben

Re: Re: Vart är firebladesidan ??

Rossifumi skrev:
Den är inte betald.
Jag får ingen kontakt med Stig, han var sjuk (allvarligt) förra året.
Och han har t.ex inte kollat sin mail sedan den maj 2002.

Så jag befarar att det inte ligger så bra till. Men som sagt så är domänen inte betald.

//Webmaster @ Firebladeklubben

jaha.. trist..
hoppas han repar sig.. o att sidan kommer upp igen.

Tråkigt

Tråkigt det där med Stig och klubben.

Jag har också försökt få tag i honom men misslyckats.
Jag är även en av dem som betalat in 1000:- för bankörning som nog inte blir av i år heller :-(

Vet någon hur man får kontakt med honom eller ansvariga för klubben ?

Last edited:
Re: Tråkigt

KennethN skrev:
Tråkigt det där med Stig och klubben.

Jag har också försökt få tag i honom men misslyckats.
Jag är även en av dem som betalat in 1000:- för bankörning som nog inte blir av i år heller :-(

Vet någon hur man får kontakt med honom eller ansvariga för klubben ?

Som jag skrev så har Stig inte kollat sin mail på 1 år, så jag får inte heller tag på honom. Har inte testat att ringa dock.

Och ansvarig för klubben är väl endast Stig, jag är webmaster... Men det gör väl inte så mycket från eller till...

Re: Re: Tråkigt

Rossifumi skrev:
Som jag skrev så har Stig inte kollat sin mail på 1 år, så jag får inte heller tag på honom. Har inte testat att ringa dock.

Och ansvarig för klubben är väl endast Stig, jag är webmaster... Men det gör väl inte så mycket från eller till...

Jag har prövat att maila men inget svar. Har även provat att ringa några gånger men inget svar där heller.

Man trodde ju liksom att det fanns nån form av styrelse med kassör, sekreterare etc. Det är väl ett krav för att kunna bilda en klubb/förening ?

Re: Re: Re: Tråkigt

KennethN skrev:
Jag har prövat att maila men inget svar. Har även provat att ringa några gånger men inget svar där heller.

Man trodde ju liksom att det fanns nån form av styrelse med kassör, sekreterare etc. Det är väl ett krav för att kunna bilda en klubb/förening ?

Som sagt, jag kan kolla Stig's mail och den har inte varit lkollad på ett år. När jag vurpade förra året så skrev jag det till han och så svarade han på det att han hade fått en hjärnblödning eller ngt liknande. Sedan dess så har det varit tyst om honom.

Och någon kassör eller liknande har jag aldrig hört talas om, endast han jag har haft kontakt med.

Vi ska inte försöka återupprätta det hela på något vis?

Såg att de kostade 60$ (ca500-550:-) för 2 års registrering.. delar man upp det ibland folket som vill ha sidan uppe kan det väl inte bli så hiskeligt mkt pengar?

Har någon hans tel.nr kanske denna kan kolla upp om han fortfarande är intresserad av att hålla i saker o ting?

Verkar ju vara lite svalt intresse från hans sida, antagligen pga. yttre omständigheter...

Re: Re: Re: Re: Tråkigt

Rossifumi skrev:
Som sagt, jag kan kolla Stig's mail och den har inte varit lkollad på ett år. När jag vurpade förra året så skrev jag det till han och så svarade han på det att han hade fått en hjärnblödning eller ngt liknande. Sedan dess så har det varit tyst om honom.

Och någon kassör eller liknande har jag aldrig hört talas om, endast han jag har haft kontakt med.

Man är väl för naiv. Jag antog att eftersom det heter/hette Svenska Firebladeklubben ( och liksom kopplad lite till Honda ) så är/var det en riktig registrerad klubb eller förening. Men där ser man.... Assumption is the major reason for all fuck-ups.

jag har försökt få tag på Stig också och har egentligen ingen aning om vad som hänt med honom.
Jag har både hans hemnummer och mobilnummer men det svaras inte nånstans.

Jag & Stig var de som såg till att den enda åkningen hittils med Firebladeklubben och VTR klubben blev av i Karlskoga (vilket förövrigt var en helt lyckad dag!) såå.... jag undrar också vad som hänt honom egentligen.

Och klubben hade bara Stig som höll i stort sett allting, inte mycket hjälp från de andra medlemmara (de som hjälpte till är inte glömda!)

Själv vet jag inte riktigt hur man ska göra just nu.

den stora frågan är ju förstås från de som pyntat 1000:- för banåkat förra året (det är ju några stycken som gjort det!)

Jag skulle kunna försöka ta på mej att få tag på Stig (eller annan närstående) och höra efter vad som hänt.

Surfa in på http://www.vtr.nu för vidare uppdatering, där finns även kontaktinfo till mej.

Mvh Håkan

Ja, försök gärna få tag i honom eller någon anhörig.
Jag har även skickat ett brev förra veckan men inte fått nåt svar ännu. PM:a gärna mig när du har någon information.

Jag är ju en av dem som betalade in 1000:- för bankörningar
som ej blev av ifjol och som lät pengarna vara kvar till iår så att det fanns en liten pott för de nya bokningarna som skulle bli. Det var ju tydligen helt omöjligt ifjol att få en bantid för klubben så därför bestämdes att vi skulle försöka på nytt iår.

/ Kenneth

Vi får väl tacka Håkan som hjälper oss och tillsvidare köra firebladeklubben.nu på vtr-klubbens site. http://www.vtr.nu
Jag gick nyss in och reggade mig där.

/ Kenneth

En person kan ju inte bara försvinna.
Är det ingen som har regnummer på en hoj som stig ägt eller någon annan info.
Måste ju gå att kolla upp vad som hänt.

Håller med.......
Stig Lundin bör ju ha några vänner eller släkt som har koll på hur man får tag i honom. Ringa, maila och skriva brev fungerar tydligen inte.
Finns det ingen bladeåkare som bor i Helsingborg som kan åka förbi på Grubbagatan 39B och kolla hur det står till.

Last edited:
Man kan faktiskt gå till polis stationen å polis anmäla han försvunnen för de blir de statens uppgift att lokalisera han..

PS! Jag mennar gott me de.. :öl

Ja det kan ju vara en variant om inget annat lyckas.

Vi är några stycken som börjat leta honom på allvar nu så vi får se vad som händer.

Det senaste jag hörde ifrån honom var för bra precis ett år sedan när han skrev följande.............

Hej.
Under vintern och våren har jag som sagt försökt boka bantid, utan någon större framgång, den främsta orsaken till att det går så trögt är väl helt enkelt att vi(jag) varit för sent ute. Dessutom skall ju helst banorna ligga så till att de flesta kan nå dem utan att åka allt för långt.
Nu är det upp till var och en att besluta om du vill ha de satsade
pengarna tillbaka eller om du vill låta dem stå kvar till säsongen -03. Då skulle jag redan i sommar kunna boka Gälleråsen och Kinnekulle, tre resp. två dagar. Jag hoppas de flesta väljer att låta insatsen stå kvar, det är ett eländes jobb att samla in pengar från alla, det skulle vara skönt att slippa det till -03.
Hör av dej och tala om hur du vill ha det, så snart du hinner.
Typiskt nog har Honda erbjudit sej att ställa upp med två åkare från Synsam Cup, och lite annat smått o. gott, ett erbjudande som jag gärna skulle vilja utnyttja, om någon chans dyker upp.
Ha det så bra!
Hälsningar:
Stig

ambulans skrev:

Nu är domänen återtagen så att ingen brutal HDä klubb snor den och smyckar den med brinnande plastracketer.

Stig Lundin är fortfarande omöjlig att nå.
Någon som har regnr på hans hoj? kanske en bild där det är med.

Fireblade :squid

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...