Varningslampa Baotian -07

bluebear

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
21 växlad
Hej.

Köpte mig en Baotian Sprint 07 här i veckan och har upptäckt att på
instrument panelen finns det en lampa alldeles vid där mätaren börjar. Den blinkar rött lite
då och då och jag har inte en aning vad den betyder, ska tilläggas att det finns en symbol vid lampan som ser ut som en mobiltelefon.

Finns det någon snäll själ som vet vad det/den betyder??

Inkommande samtal?

Blinkar den när du kör eller när den står parkerad? Det är inte bara en sån däringa lampa som visar att hojen har elektronisk startspärr/larm?

Den blinkar när man kör men bara ibland inte hela tiden. Tror inte att det har något med inkommande samtal att göra.

2t?
Det börjar bli dags att fylla på 2t olja i behållaren till oljeinsprutningen.
Lägesbrytare = den blinkar när oljan skvalpar runt, när det blir lägre nivå kommer den lysa.

Vad står det i instruktionsboken gällande lampan du nämner?

Förresten, det du verkligen behöver hjälp med är att skriva vettiga rubriker på dina trådar.

Nej det är 4 takt. Vad är speedotronic för något? Nej tyvär det följde inte med någon handbok. Onödiga kommentarer kan man hålla för sig själv tycker jag.

Last edited:
Nej det är 4 takt. Vad är speedotronic för något? Nej tyvär det följde inte med någon handbok. Onödiga kommentarer kan man hålla för sig själv tycker jag.

Om du googlar på "Baotian Sprint 07 instruktionsbok" får du ett par träffar där instruktionsboken ligger som pdf.

Efter tio minuter stenhårt googlande har jag fått fram att det verkar vara en lampa som blinkar när telefonen ringer. Eller iaf när en telefon i närheten ringer eller något. Det kan ju vara så att den reagerar på samma frekvenser som får en del radioapparater att låta konstigt om man sitter i närheten av de och pratar i telefon. Så det kan räcka med att du kör förbi några meter ifrån någon som pratar i telefon eller att din telefon söker mottagning eller tar emot ett sms för att lampan ska börja blinka.

Efter tio minuter stenhårt googlande har jag fått fram att det verkar vara en lampa som blinkar när telefonen ringer. Eller iaf när en telefon i närheten ringer eller något. Det kan ju vara så att den reagerar på samma frekvenser som får en del radioapparater att låta konstigt om man sitter i närheten av de och pratar i telefon. Så det kan räcka med att du kör förbi några meter ifrån någon som pratar i telefon eller att din telefon söker mottagning eller tar emot ett sms för att lampan ska börja blinka.

Okej tack för det svaret låter ganska logiskt faktiskt. Jag kollade min telefon efter att lampan hade blinkat och det var inte min mobil den reagerade på i alla fall men det är som du säger det kan vara någon annans eller så att den söker efter nått.

En moppe som blinkar när det ringer?jäkligt praktiskt..

Hade jag fått gissa så vill den hem till Kina, men det vore för enkelt..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT