Varning: vägen Arboga-Nannberga livsfarlig

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
Hej kära hojåkare!

Bor ute på landet i Västmanland och det brukar vara en del hojåkare som kryssar förbi här, kanske för att ta sig ner till havet ( hjälmaren ) här intill? Vägen i fråga är Arboga-Nannberga, tror den heter 500 eller nåt...

Tänkte bara varna er innan ni åker åt det här hållet!

Det är fullständigt LIVSFARLIGT att vistas på denna väg nu.

Det är fullt med pensionärer, turister och liknande, som ligger och genar i varenda skymda kurva här, åkte bakom en idag som gjorde mig mörkrädd :gnissla. Denne åkte mer på vänster sida av vägen än på högra, lät mig inte ens köra om fast jag låg och tutade på'n :mad:... Somsagt idioten i exemplet ( liksom många, många fler ) genade genom varenda skymd kurva så ta det mycket försiktigt när ni åker hitåt. Det är ju inte ovanligt att hojåkaren får skulden vid en olycka....

ta det väldigt försiktigt nu när ni åker ut här på landet!

F'låt. Jag var ute och gled runt i min gamla opel däromkring, var det du som tutade så förbannat bakom mig? :arsele

EDIT: F'låt igen, för skämtet. Om jag skulle åkt omkring där skulle jag tagit din varning på allvar. Tack. :krama

Du får ta det som du vill ;) Men jag värnar ju om er hälsa, inte så kul att hamna på en motorhuv :näsblod

Åkte ju iväg en stund på eftermiddagen, höll nästan på att frontalkrocka med en smart omkörare den här gången....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park