Jag gjorde mig riktigt bra vän med killen som kör den svarta civila NegerTwin'en häromdagen.
Var o lekte lite i ett indrustiområde och efter en stund kommer en kille lunkande och stannar o tittar.
När jag vänder hojen lite senare så börjar han snacka med mig så jag stänger av och artigt svarar honom.
Efter lite diskusioner så säger han att han känner igen mig och har träffat mig förut

... hmmmmm undra vart !!!
Eftersom jag blir nyfiken på alla hans tusen frågor så antar jag att han oxå kör hoj och frågar vad han kör ?
- Jag kör en Africa Twin , både privat och i tjänsten !
Ooooohhh ,,, ehehehehe... fuck !! och jag som åkt på bakhjulet och framhjulet och allt möjligt med honom som publik.
Men faktum är att han säger till mig att han blir "så jävla glad" att se nån göra nåt sånt i ett industriområde och inte på motorvägen okontrollerat i 180km/h .
Kul o höra från en Polis. Vi snackade länge om alla möjliga lagöverträdelser och smitningar
Han berättade mkt väl vilka och vad han siktar på i tjänsten och att onsdagar så är Västerorts uppgift att kolla varenda satans sporthoj efter så många EU-märkta detaljer som möjligt och böter på alla icke märkta. Polisen själva tycker det suger fet-purjo att jaga sporthojar och göra besiktningar men det är befälsbeslut och tillsvidare så är det var Polisen i Västerort ska fokusera på hela onsdagskvällarna
En riktigt sjysst Mc-polis faktiskt
Att tillägga är att han tog en hojpolare i PMC för en tid sedan då han åkte på sin nyligen ihopskruvade TL1000, hojen hade slicks, avställd, ej bes, ej skatt, hemmagjord regskylt m.m.
Böter ? Nej, killen fick ta skjuts hem och hämta hojen med släp utan något föreläggande
/Nitrous