Varning Stockholmare....

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Farbror Blå har skaffat sig yttligare en civil Africa Twin. Denna gång en Blå/Vit. Så se alltså upp för en Svart/Guldig och en Blå/Vit Africa Twin på vägarna. Hojarna är helt civila förutom att förarna bär Polisens Gore-Tex ställ.

//Emil

Njea... Helt civila är dom inte. Dom har radio, trafipaxvideo och blåblinkande lampor som inte syns förns dom sätter igång och blinkar...

Lime skrev:
Njea... Helt civila är dom inte. Dom har radio, trafipaxvideo och blåblinkande lampor som inte syns förns dom sätter igång och blinkar...

Jaja... men det är inte som den Africa Twinen som dom har där det sitter stora feta blå lampor på hela hojen.. :rolleyes:

Jag gjorde mig riktigt bra vän med killen som kör den svarta civila NegerTwin'en häromdagen.

Var o lekte lite i ett indrustiområde och efter en stund kommer en kille lunkande och stannar o tittar.
När jag vänder hojen lite senare så börjar han snacka med mig så jag stänger av och artigt svarar honom.

Efter lite diskusioner så säger han att han känner igen mig och har träffat mig förut :rodnar ... hmmmmm undra vart !!!
Eftersom jag blir nyfiken på alla hans tusen frågor så antar jag att han oxå kör hoj och frågar vad han kör ?
- Jag kör en Africa Twin , både privat och i tjänsten !

Ooooohhh ,,, ehehehehe... fuck !! och jag som åkt på bakhjulet och framhjulet och allt möjligt med honom som publik.

Men faktum är att han säger till mig att han blir "så jävla glad" att se nån göra nåt sånt i ett industriområde och inte på motorvägen okontrollerat i 180km/h .

Kul o höra från en Polis. Vi snackade länge om alla möjliga lagöverträdelser och smitningar :rolleyes:
Han berättade mkt väl vilka och vad han siktar på i tjänsten och att onsdagar så är Västerorts uppgift att kolla varenda satans sporthoj efter så många EU-märkta detaljer som möjligt och böter på alla icke märkta. Polisen själva tycker det suger fet-purjo att jaga sporthojar och göra besiktningar men det är befälsbeslut och tillsvidare så är det var Polisen i Västerort ska fokusera på hela onsdagskvällarna :mad:

En riktigt sjysst Mc-polis faktiskt :tummenupp

Att tillägga är att han tog en hojpolare i PMC för en tid sedan då han åkte på sin nyligen ihopskruvade TL1000, hojen hade slicks, avställd, ej bes, ej skatt, hemmagjord regskylt m.m.
Böter ? Nej, killen fick ta skjuts hem och hämta hojen med släp utan något föreläggande :tummenupp

/Nitrous

Nitrous skrev:
Jag gjorde mig riktigt bra vän med killen som kör den svarta civila NegerTwin'en häromdagen.

Har också snackat med han. Åkte fast med bil för 139km/h tror jag på 110 väg av han. Han stannade mig och kollade in i bilen och såg min hjälmkamera som satt på hjälmen som låg i passagerarsätet. Han beklagade sig lite över Ghostrider osv. Men jag har crosshjälm så han fattade att jag håller inte på i de farterna. Trevlig kille. Tyvärr fick jag betala.

Lime skrev:

Jo, en massa tekniska pryttlar har dom, och en fet topbox, här kommer en bild på svart/guld-färgad.

/B

Bifogat

• polisafricatwin.jpg
    polisafricatwin.jpg
    92.7 KB · Visningar: 589
bryr dom sig om en om man kör 139 på 110 väg ? hmm nu får jag gasa lite mindre ändå :(

Nitrous skrev:

Var o lekte lite i ett indrustiområde och efter en stund kommer en kille lunkande och stannar o tittar.
När jag vänder hojen lite senare så börjar han snacka med mig så jag stänger av och artigt svarar honom.

Efter lite diskusioner så säger han att han känner igen mig och har träffat mig förut :rodnar ... hmmmmm undra vart !!!
Eftersom jag blir nyfiken på alla hans tusen frågor så antar jag att han oxå kör hoj och frågar vad han kör ?

Ooooohhh ,,, ehehehehe... fuck !! och jag som åkt på bakhjulet och framhjulet och allt möjligt med honom som publik.

Men faktum är att han säger till mig att han blir "så jävla glad" att se nån göra nåt sånt i ett industriområde och inte på motorvägen okontrollerat i 180km/h .

Kul o höra från en Polis. Vi snackade länge om alla möjliga lagöverträdelser och smitningar :rolleyes:
Han berättade mkt väl vilka och vad han siktar på i tjänsten och att onsdagar så är Västerorts uppgift att kolla varenda satans sporthoj efter så många EU-märkta detaljer som möjligt och böter på alla icke märkta. Polisen själva tycker det suger fet-purjo att jaga sporthojar och göra besiktningar men det är befälsbeslut och tillsvidare så är det var Polisen i Västerort ska fokusera på hela onsdagskvällarna :mad:

Att tillägga är att han tog en hojpolare i PMC för en tid sedan då han åkte på sin nyligen ihopskruvade TL1000, hojen hade slicks, avställd, ej bes, ej skatt, hemmagjord regskylt m.m.
Böter ? Nej, killen fick ta skjuts hem och hämta hojen med släp utan något föreläggande :tummenupp

/Nitrous
Vår kära Västerorts polis är lite griniga av sig. Och lite konstiga också. Men dom gör mycket bra ifrån sig också :)

Var körde du föresten?

Last edited:
benkar skrev:
Jo, en massa tekniska pryttlar har dom, och en fet topbox, här kommer en bild på svart/guld-färgad.

/B

Haha haha ...

Med de klumparna hängande vid rutan så skulle de lika väl kunna ha den "o-civil" ju .... ser ju inte alls skumt ut ....

Fantômas skrev:
Haha haha ...

Med de klumparna hängande vid rutan så skulle de lika väl kunna ha den "o-civil" ju .... ser ju inte alls skumt ut ....

Jo, när man kan detaljstudera "eländet" så är det lätt att se blåljusen, men är man ute på en krokväg, har sina skakiga små odugliga VTR-backspeglar, så är Polis-Negern ändå rätt anonym där i det allmäna suddet jämfört med en Bumse med all sin oranga flourtejp.... Fusk tycker jag, som ändå anade oro och slog av på tempot... :D

/B

benkar skrev:

/B

Den nya har bara toppboxen. Inga blåa lysen å så. Troligtvis sitter dom väl innanför kåpglaset eller nått sånt. :skrämd

Det är lungt! dom hänger inte på XT:n :fakta :rock

EBS skrev:
Farbror Blå har skaffat sig yttligare en civil Africa Twin. Denna gång en Blå/Vit. Så se alltså upp för en Svart/Guldig och en Blå/Vit Africa Twin på vägarna. Hojarna är helt civila förutom att förarna bär Polisens Gore-Tex ställ.

//Emil

EBS skrev:
Den nya har bara toppboxen. Inga blåa lysen å så. Troligtvis sitter dom väl innanför kåpglaset eller nått sånt. :skrämd

Isch... :skrämd Ännu mer FUSK! Ja, ja, men är som vanligt, bara hålla ögonen öppna och vara uppmärksam om det dyker upp en hoj för mycket i backspegeln.... och inget nytt, "förr" så hade "dom" tex en helt civil FJ1200, förutom packväskor och antenn därbak, klart svår att se, men dom avslöjade sig den gången genom att sitta alltför "PolisMCmannamässigt" och ha på sig vit BMW-hjälm.... Undrar bara när Polsien skaffar sig en civil Retta och ett juste Deniseställ, kör upp vid sidan och vill räjsa, för att sedan slå klorna i en, då börjar det bli jobbigt.... :(

/B

Nitrous skrev:

/Nitrous

Jag och två polare va ute med bilar för en vecka sedan ungefär.Det va blött ute och vi sladdade på en parkering och tokgasade nåra rykare också:crash .Fast när vi var klara så märkte vi att vi hade fått publik.Polisen sa inte så mycket mer än att det är häftigt med "Volvo racing" och sa att bilarna lät lite för mycket.fick inga böter! Dom va faktist riktigt trevliga,tycker om att det finns mc/bil intresserade poliser och inte bara argsinta :tummenupp

Låter nästan som du var o busade i industriområdet i Vreten... Där håller Trafikpolisen till så där bör man inte va...

Re: Re: Varning Stockholmare....

Mcbudet skrev:
Det är lungt! dom hänger inte på XT:n :fakta :rock

men jag kör ju inte XT... :skrämd

edit: och det värsta är att dom jävlarna använder orginal avgassystem så man inte hör dom komma.. :p annat med en dubbel n*ger med öppet system.. då vet man när dom startar på andra sidan stan.. :D

i den här stan är poliserna ibland mindre trevliga. vid en incident för nån månad sen skulle polisen enligt blackninja ha stannat vid han o några polare. polisen skulle ha sagt nått i stil me "var rädd om era körkort, i år kommer vi ta er alla".... fast det där vet blackninja antagligen mer om.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!