(Varning?) Gratis grus, finnes på bulten.

Brickhead

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Hoj
Hornet
Finns lite gratis grus att hämta på bulten om någon är intresserad, själv blev jag naturligtvis mycket intresserad och tänkte inspektera på nära håll och fick smaka asfalt :näsblod

Kan man vända sig till någon att klaga? Var 1-2 cm djupt över halva jäkla gatan.
Bryr sig försäkringsbolag något om detta, misstänker att det var mitt fel oavsett :banana

Lycksökare som behöver grus kan leta här: http://goo.gl/maps/JDaTj

Bifogat

• Photo 2013-09-05 11 34 42.jpg
    Photo 2013-09-05 11 34 42.jpg
    244.2 KB · Visningar: 753
Trist som fan, hur gick det med dig då?:crash

så jävla äckligt!!!!!!!!!!!!!111 anmäl helvetet ur allt å alla! inte kul att se/höra sånt här:(

Fast nu var det ju även lite andra frågor som inte rör just Stockholm i inlägget hjärtat. :7peta

Edit:
Fick skrapsår på armbågen! (trots jacka och skydd :/ )

MCn klarade sig ganska fint, skrapade avgasröret lite snygg och bromshandtaget gick av på mitten, annars verkar det fungera som det ska :P
Möjligen något mer som strular, är som ett delay när man druttar på full gas på hög växel innan det händer något.

Bifogat

• Photo 2013-09-05 12 39 59.jpg
    Photo 2013-09-05 12 39 59.jpg
    116.6 KB · Visningar: 342
Last edited:
Det är alltid massor med grus på "bulten" dagtid på vardagar.
Åk ner dit en lunch så ser ni hur sjukt mkt lastbilar bl a från grustaget som kör där under arbetstid.

Nån gång var det även en halv åker av jord på stäckan från "fotokurvan" ner till stoppskylten från traktorer som var ute och jobbade på åkrarna och fick med jorden upp i sitt däcksmönster.

Sen är det väl generellt ganska ohälsosamt att räkna med att allmän väg där precis vadsomhelst kan köra ska vara fri från spill, grus, tappade barn eller vad det nu kan vara.

Gruset "sprätts" sen bort från vägen av vanliga bilar när lastbilarna slutat för dagen.. eller någon fotograf som sopar fotokurvan.

baerg.jpg

Last edited:
Alltså jag har alltid trott att grustaget städade efter sig. Typ en tomte som kör en vända med kvasten 16:30 eller något.:rofl

Edit:
Fick skrapsår på armbågen! (trots jacka och skydd :/ )
Möjligen något mer som strular, är som ett delay när man druttar på full gas på hög växel innan det händer något.
Vad hade du för kläder?

Sen kan det ju kanske tänkas vara mindre listigt att hålla fullstumt genom en korsning, det är ju där det är som mest skit på vägen, grus osv ;) Grussträngen syntes ju rätt tydligt dessutom, det är ju värre med osynliga lager som har precis samma färg som vägen :näsblod

Vad hade du för kläder?

Sen kan det ju kanske tänkas vara mindre listigt att hålla fullstumt genom en korsning, det är ju där det är som mest skit på vägen, grus osv ;) Grussträngen syntes ju rätt tydligt dessutom, det är ju värre med osynliga lager som har precis samma färg som vägen :näsblod

Det enda som blev hål på var Halvarssons jackan och dojorna, hade även Lindströms-jeans (för MC) samt resten av standard pryttlarna på mig.
Såg inte gruset, kom från söder och skulle svänga in på 257.
Gick inte ens så jäkla snabbt, 40-50 km/h uppskattningsvis.

Från vilket håll kom du? ser inte ut att kunna gå allt för fort där.
Sen är det en sträng med grus/sand, borde gått att släppa upp och passera :3freak

/J

Från syd mot öst.
Tråkiga är att jag inte ens såg gruset förens efter jag störtade, asfalten närmast innersidan kan ha varit skymt av gräset (åkern precis bredvid, inget jag la på minnet dock)

Själv fick jag ett duktigt grussläpp i går måndag i den "första" högerkurvan som sen går vänster uppför en backe. (om någon fattar vilken jag menar:-))

20130905_173535_800.jpg

Vid 17.30 var jag där med mitt vägverket-kit. En borste med en meter skaft. Satan va mkt det var att sopa.. men förhoppningsvis slapp väl fler vurpa i gruset. Skickar man fakkturan till transportstyrelsen eller?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT