Varning för röd suspekt Nissan Sunny i Bromma

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Avställd och skabbig Nissan Sunny noterades i beckomberga utanför min lägenhet, på innergården där den definitivt inte hör hemma. Två av fyra personer går ur medan bilen står på tomgång och kikar runt min och grannens hoj som står på två olika platser. De fick bråttom därifrån när jag gick ut. Håll utkik och lås in era hojar!

Känns som om det finns en risk att de kommer tillbaka i natt...

Reg nr DFW 392.

Ring polisen på 11414 och berätta. Va med om liknande grej för nått år sen, de va jätte tacksamma och la in i datan att en suspekt bil med reg nr blablabla synts till i området och spanat in bilar som det va i mitt fall. Dessutom är den ju avställd - olaglig att köra.

Undra om ägaren till bilen är den som körde bilen, eller ens vet om att vilen är ute på vägarna och far...

Har tipsat polisen nu iaf och satt hojen i säkrare förvar. Kommer bli ett abus detecto i morgon så man iaf får en sportslig chans att vakna när de kommer...

Har tipsat polisen nu iaf och satt hojen i säkrare förvar. Kommer bli ett abus detecto i morgon så man iaf får en sportslig chans att vakna när de kommer...

Komplettera med ett guldvinge-överdrag. Skrämmer bort de flesta hoodie- och kepskillar.

honda-outdoor-bike-cover-goldwing_cms_site_products_images_14394-1-13692_440_440_True.jpg

Last edited:
Skulle inte förvåna mig ett smack om "ägaren" vid kontakt berättar att han sålt den till någon som lovade fixa alla papperna. Vilket köparen inte gjorde. Och då. Precis som en vän till mig. Fått rådet av polisen att avregistrera bilen. För att kunna hänvisa till det när P-böterna strömmar in.

Du har reg nummer så skaffa adressen sen är det bara o punktera däcken så kommer de inte så långt en natt i alla fall. Eller sno bilen :D fyfan vad najs när de skulle upptäcka att bilen är borta när de ska ut på en räd :D

Fast med tanke på att den är avställd mer än 1 år tillbaka och att det beställdes nya regbevis på den i mars i år (2012-03-27) så är det inte säkert att ägaren längre har med bilen att göra.

Det luktar pundarbil på den på lång väg.
Dvs. en bil någon mindre laglydig person har köpt men inte orkat bemöda sig att registrera över den på sig själv då han ändå inte tänkt att köra lagligt med den.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back