Varning för livsfarlig rondell i Tyresö

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Varning för livsfarlig rondell i Tyresö, kom från Skrubbatriangelns Industriområde & skulle in mot stan, körde på Skrubba Malmsväg & skulle svänga höger i rondellen in på Bollmora vägen då jag får världens framhjulssläpp. Här hade det kunnat gå riktigt illa, men jag fixade det på något sätt & istället för att svänga åkte jag rakt fram in på Linbloms vägen. Givetvis åkte jag tillbaka för att kolla vad orsaken var döm om min förvåning när jag ser flera stora grus högar i rondellen. Jag ska givetvis anmäla detta men fram till dess: be careful out there!

Säker på att du inte körde på nya däck som du tjöpt av nån nasare?

Är ju inte sådär superförvånande med tanke på hur mkt grus och skit det lär köras in till motorvägsbygget där, men visst, ingen höjdare att köra på kanske.

Körde en del i Tyresö idag, och om jag tänker på rätt rondell så finns det skyltar som varnar för halt väglag.

Körde en del i Tyresö idag, och om jag tänker på rätt rondell så finns det skyltar som varnar för halt väglag.

Smart kommentar, killen säger ju att det var en massa grus i rondellen och du snackar om skyltar? Som han säger, finns det skyltar som slängs upp när någon klantskalle råkar dumpa grus i en rondell? Tveksamt.

Hur ser såna skyltar ut?
2012%5C06%5C19%5Cbikepics-2417913-full.jpg

:crash

Hallå, killen försöker göra alla en tjänst genom att berätta att det ligger grus i halva rondellen. Och ni gör narr av honom. Schysst hojbroder-känsla man får :huvet:crash

Tack för tipset. Kan vara knixigt ibland och på samma sätt som där bönder kör ut på vägen från åkrarna så kan det bli farligt vid, eller på väg till, olika typer av byggen där det kör lastbilar med schaktmassor, grus eller annat. Har blivit överraskad själv några gånger men alltid klarat mig. Man får hålla uppmärksamheten uppe men ibland blir det knas i alla fall. Inte lätt alla gånger.

MVH//J

Hallå, killen försöker göra alla en tjänst genom att berätta att det ligger grus i halva rondellen. Och ni gör narr av honom. Schysst hojbroder-känsla man får :huvet:crash

Är nog ganska mycket en reaktion mot TS härjningar i en annan tråd, därav referenser till "nasare" och "förarfel".

Själv tycker jag det är mer regel än undantag att det ligger grus och annan skit i rondeller varför det är lika bra att alltid köra därefter....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti