Varning för grus på Bulten

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Vill bara lyfta ett varningens finger för grus på bulten!

I början av bulten (från Tungelstahållet) och nästan fram till Pålamalmsavfarten så har idioterna fyllt igen sprickor och även lite större avlånga ytor i vägen, med någon form av smågrus!!

Idag när jag kom från Tungelstahållet fick jag släpp i 3:e kurvan (lite längre högerkurva) efter Sorunda-avfarten. Höll mig på hjulen och skulle gissa att jag låg i 70-75 km/h. Fattade inte först att det var "lagningar" av vägen, förrän jag såg "strängar" och "öar" av ljusgrått smågrus bitvis över vägen. Ett par kurvor innan B&B var jag tvungen att gå ner till 45-50km/h hade ändå inte ordentligt med fäste.
Detta är alltså inte det vanliga gruset från "snabelbilen" som bilister drar upp, utan dessa grussträngar ligger ibland tvärsöver vägen, och ibland längs med. Verkar som att dom har försökt att "laga" vägen.
Totalt livsfarligt i min värld!:mad:

Last edited:
Du han före mig.:tummenupp
Kom precis hem från bulten.
E fan inte roligt att få släpp.
Gruset börjar från första kurvan efter Sorunda korset mot bulten.
Kan ju tilläga att det är skyltat från båda hållen att vägen är hal.

Gruset ligger kvar, kan intygas, ca första halva delen av Bulten. Efter Pålamalm är det nada grus.

Snabelbilarna är ett djävla skit, nu har vi två á tre veckors ovisshet att se fram emot ute på vägarna.

Last edited:
Efter natts regn så tycker inte jag att det var så farligt mycke grus kvar. Tog en repa där vid lunch.

Kan det inte vara så att de satt ut grus som ett farthinder?
Har för mig att jag läst någonstans att de gör så ibland.. idiotiskt dock.

Kan det inte vara så att de satt ut grus som ett farthinder?
Har för mig att jag läst någonstans att de gör så ibland.. idiotiskt dock.

Finns säkert idioter som vill göra vårt hojåkande till ett rent helvete, men just i detta fall är det spridning av fint grus i tjäälskador o dylikt. märkte inte detta idag förrän cykeln förflyttade sig i sidled utan att jag gjort nån manöver. skitsnuskigt rent ut sagt. så det blev två lugna bultenrepor.

men det verkade mest vara i körfältet tungelsta - rosenhill. på tillbakavägen så märkte jag knappt någonting

Skriv en tråd istället när det INTE finns grus på bulten.. blir enklare...

Fyller på en varning här! I måndags var det mycket grus efter att det lagats tjälskador på Vällingevägen från Norsborgshållet.. Passa er där! Ville inte köra längre in på vägen än att jag kunde vända. Framhjulssläpp är inte roligt.

Fyller på en varning här! I måndags var det mycket grus efter att det lagats tjälskador på Vällingevägen från Norsborgshållet.. Passa er där! Ville inte köra längre in på vägen än att jag kunde vända. Framhjulssläpp är inte roligt.
Och idag så åkte en polare av där! kände själv att framhjulet började dansa salsa :crash

Tror det ligger en mutter någonstans längs Bulten. Om någon ser den så kan ni väl ta med den åt mig? :gnissla

Du får montera magnetiska knäpuckar Gegga, då kommer du garanterat fånga upp skruvar,muttrar och brickor så det räcker till en ny serviceverkstad.:D

Lär nog vara någon sorts industrimagnet då som man lyfter bilar med, har du sett hans "knäskrap" på sistonde? :tuttar

Lite nojig fortfarande vilket även återspeglas i körningen - inte minst då jag fortfarande hade 2-3 mm fegrand kvar efter Mantorp i helgen. Men det kommer nog tillbaka, fast kanske inte på bulten :tummenupp

Tills dess får jag köra med skiiitlånga knäpuckar :D

Lite nojig fortfarande vilket även återspeglas i körningen - inte minst då jag fortfarande hade 2-3 mm fegrand kvar efter Mantorp i helgen. Men det kommer nog tillbaka, fast kanske inte på bulten :tummenupp

Tills dess får jag köra med skiiitlånga knäpuckar :D

Förstår det, Jag är nojig som fan med, inte för jag har klotat men efter ryggoperationen, vetefan vad det är frågan om.
Viktigaste är väl att ha kul (och sprida skruv och mutter omkring sig). :D:banana

Back