Wilcan
Socialdemokrati är klassförräderi.
Gött snack. Första fakturan som jag fick hem så bad jag dem om att lägga det på autogiro istället (det som jag redan bad dem om från första början) men sa ändå att jag kunde betala in den första fakturan manuellt.
Försäljaren, Kaj - sade att det skulle lösas på sättet att han istället skippar den första månaden, och delar upp den på de resterande 11månaderna, gör det saken enklare för dem så fine, handlar om ca 140:- extra per månad i höjning.
Nu fick jag dock en faktura på lite över 3000:-, jag visste att den här månaden skulle bli tight då jag var sjukskriven 9dagar förra månaden, och då jag inte är fast anställd så lär jag, som vanligt få vänta ett jävla bra tag innan jag får några pengar från försäkringskassan.
När jag ringer in och frågar vad som hände, så säger den här Kaj att det har blivit en uppdatering i systemet och de inte längre kan skippa en månad, och lägga på det på de resterande 11månaderna som de kunde innan. Jag ifrågarsätter varför jag kan ha fått den här informationen då och han försvarar sig enbart på den tidigare faktan, att de uppdaterat systemet i samma veva som vi varit i kontakt, och att de anställda på Folksam därefter blivit dåligt informerade.
Han snackar även med bilavdelningen, vilket visst har högst behörighet på hans avdelning, och de kan inte heller göra något.
Jag frågar hur det här kan komma till att bli mitt problem, då det är Folksam och bolaget som gjort systemuppdateringen som borde informerat sina säljare bättre?
Nu står jag här med byxorna nere, måste trolla med pengarna för att få det att gå runt, kan låta som lite pengar den där jävla premien, men den extra månaden som jag får betala fullt ut för nu gör ett jävla bra inprint.
Så om nu inte ledningen kan klara av att informera sina säljare, hur fan ska jag då kunna lita på Folksam i framtiden? Aldrig mer säger jag bara, tänker säga upp min olycksfallsförsäkring som jag haft där i mer än 20år nu, för vem vet om de ändrat principer för den försäkringen när jag behöver nytja den?
Försäljaren, Kaj - sade att det skulle lösas på sättet att han istället skippar den första månaden, och delar upp den på de resterande 11månaderna, gör det saken enklare för dem så fine, handlar om ca 140:- extra per månad i höjning.
Nu fick jag dock en faktura på lite över 3000:-, jag visste att den här månaden skulle bli tight då jag var sjukskriven 9dagar förra månaden, och då jag inte är fast anställd så lär jag, som vanligt få vänta ett jävla bra tag innan jag får några pengar från försäkringskassan.
När jag ringer in och frågar vad som hände, så säger den här Kaj att det har blivit en uppdatering i systemet och de inte längre kan skippa en månad, och lägga på det på de resterande 11månaderna som de kunde innan. Jag ifrågarsätter varför jag kan ha fått den här informationen då och han försvarar sig enbart på den tidigare faktan, att de uppdaterat systemet i samma veva som vi varit i kontakt, och att de anställda på Folksam därefter blivit dåligt informerade.
Han snackar även med bilavdelningen, vilket visst har högst behörighet på hans avdelning, och de kan inte heller göra något.
Jag frågar hur det här kan komma till att bli mitt problem, då det är Folksam och bolaget som gjort systemuppdateringen som borde informerat sina säljare bättre?
Nu står jag här med byxorna nere, måste trolla med pengarna för att få det att gå runt, kan låta som lite pengar den där jävla premien, men den extra månaden som jag får betala fullt ut för nu gör ett jävla bra inprint.
Så om nu inte ledningen kan klara av att informera sina säljare, hur fan ska jag då kunna lita på Folksam i framtiden? Aldrig mer säger jag bara, tänker säga upp min olycksfallsförsäkring som jag haft där i mer än 20år nu, för vem vet om de ändrat principer för den försäkringen när jag behöver nytja den?