varning för denna säljare!!!

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
http://www.blocket.se/vi/12689115.htm?ca=15_s
Efter telefonkontakt åkte jag 35 mil enkel väg för att titta på en hoj som inte skulle vara trasigare än det står i annonsen, jag gjorde klart för honom att jag var långväga och ville veta i förväg vad mer som var trasigt...inget mer sa han.
När jag kommer ner så har styränden slagit så kraftigt i ramen vid krasch, att det inte bara blev en buckla, utan även ett HÅL i ramen :mad: Vidare så var det en buckla på svingen, då börjar han harkla fram att kylet var skevt(inte så lite heller) och svetsat. Men han menar att dessa felen inte är nåt å bry sig om:huvet Även gaffelbenen är vridna, troligtvis nedre kronan som är lite sned, säkert inga problem, men jag blev jävligt förbannad iaf. Krävde bensinpengar för att han ljög, men han nekar för han tycker inte det var nåt att bry sig om, var ju bara småfel. OCH HAN ÄR SUBERBIKEFÖRARE!!! Man kanske ska passa sig för hans övriga affärer...

hoppsan..

Vis sånna tillfällen då man åker långt bör man ju slippa överaskningar som du tydligen fått...

Men även superbike förare är väl i behov av pengar..:gnissla :rolleyes:

:kjettinG

Nä men att åka 35 mil enkel resa och se någonting som är mer än vad han sa kan fan inte vara kul. Trist för dig iaf.

" Du skulle gjetT han kJettingen!" tycker jag
Tråkigt att höra, tyvärr e vi inte alla lika, vissa borde inte få finnas..

Last edited:
Jag gör alltid klart vid fordons köp att om det är något utöver beskriviningen som inte stämmer så är det inte jag som står för bensin,släphyra,tid.
Är du bara tillräckligt säker/övertygande när du påpekar detta så lär du förhoppningsvis slippa sådana här missöden i framtiden. :tummenupp

Jag gör alltid klart vid fordons köp att om det är något utöver beskriviningen som inte stämmer så är det inte jag som står för bensin,släphyra,tid.
Är du bara tillräckligt säker/övertygande när du påpekar detta så lär du förhoppningsvis slippa sådana här missöden i framtiden. :tummenupp

Men snälla...
Om du och en säljare är oense om beskrivningen av en hoj är inte du facit!
Att få till en beskrivning av en beggad hoj till 100% är ju naurligtvis omöjligt. Skulle nån säga så till mig skulle jag be personen att antingen stå tillbaka på kravet eller titta efter annan hoj. NATURLIGTVIS beskriver jag alla ev. fel så gott jag kan men eftersom det handlar om en kommunikation mellan människor blir det fel. Mer eller mindre fel men det är ju aldrig 100%.

Jag upplevde samma sak när jag köpte min hoj. Skillnaden var att felen inte var lika allvarliga och jag köpte med mig hojen hem, tror också det var ca 35 mil, jag orkade inte avstå helt enkelt. Min hoj skulle det inte vara några fel på alls. De fel som fanns var:

• Sneda gaffelben
  • Läckande packboxar
  • Gaffelben som slog igenom
  • Kärvande bromshandtag
  • Dålig bromsverkan
  • Sned bakram

Jag kommer inte göra samma misstag igen.

Kan bara hålla med, efter att själv har råkat ut för samma sak någon gång....
Till förra hojjen gick det till överdrift åt andra hållet istället, tog ca3timmar att köpa hojjen (han skulle visa allt och berätta om allt)...
IOFS var det inte ett märke på hojjen och jag hade fått bensinpengarna tillbaka sa han på telefon före jag åkte (om jag hittade ngt fel).

Så man ska helt klart kräva ersättning om det är klara fel/brister som säljaren inte uppgivit (tog lång tid att skriva denna korta mening):va

Måste säga att jag var väldigt sugen på att dra till han, men jag är en snäll kille...:rolleyes: Men i mitt vredesmod tog jag en liten omväg(40 mil) förbi Kalmar för att hämta upp en ZX636 -05 i ycket fint skick för inte mycket mer pengar :tummenupp Det var helt enkelt meningen att jag skulle ha kawan :D

Måste säga att jag var väldigt sugen på att dra till han, men jag är en snäll kille...:rolleyes: Men i mitt vredesmod tog jag en liten omväg(40 mil) förbi Kalmar för att hämta upp en ZX636 -05 i ycket fint skick för inte mycket mer pengar :tummenupp Det var helt enkelt meningen att jag skulle ha kawan :D

Ojojoj en till hoj?
Gäller att se upp på vägarna då när det kommer en uuuuiiilandes Kawa i spegeln.

Grattis till köpet! :tummenupp

Supermoto: Känns inte som att det där är nått man råkar glömma nämna eller trollar bort i ett samtal, var ju ganska allvarliga fel.

freding: grattis till hojen, måste ha varit meningen, som du sa :tummenupp

Förjävla dålig stil, såpass stora fel går ju ändå inte att mörka när köparen kommer och tittar så varför inte klämma ur sig det med en gång i telefon för:va

Kul att det blev nått annat än en gix iaf Fredrik:tummenupp
Såg förresten att min framfälg var skev, det var inget du märkte av när du körde den va? (oj nu blev det ot)..

Grattis!!:)

Ojojoj en till hoj?
Gäller att se upp på vägarna då när det kommer en uuuuiiilandes Kawa i spegeln.

Grattis till köpet! :tummenupp
Hahaa....har hunnit testa lite på de oxå :tummenupp

Förjävla dålig stil, såpass stora fel går ju ändå inte att mörka när köparen kommer och tittar så varför inte klämma ur sig det med en gång i telefon för:va

Kul att det blev nått annat än en gix iaf Fredrik:tummenupp
Såg förresten att min framfälg var skev, det var inget du märkte av när du körde den va? (oj nu blev det ot)..

Grattis!!:)

Tjena! Nää jag kännde ingenting. Men lägg en liten träbit emellan å slå lite me slägga. Öhh...har jag aldrig gjort förresten...

Last edited:
Bäst hade varit om säljaren var så ärlig att han tog bilder på alla skador och mejlade till dig!

Ja en bild säger mer än tusen ord heter det ju. Skulle jag åka så långt för å titta på klotad hoj så måste jag se bilder på alla skador så att man ser om beskrivningen stämmer. Fårstår hur lack du måste blivit, det har jag varit med om vid betydligt kortare resor.

jättebra reklam för Yddinge Autocenter som står telefonumret står reggat på...

Vill man köpa bil av nån som inte tycker hål i ramen är nåt att nämna? :D

"En kolv är trasig på Astron, men det är inget att bry sig om, det finns ju 5 till!" :yoparty

Back