varning för ALIEN MOTO

Status
Ej öppen för fler svar.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Känns fel att klaga på ett företag, när det visar sig att ägaren är skadad. Jag vet inte hur man tar bort tråden, så jag skriver så här istället

Last edited:
Beställde ett par kylarspoiler i kolfiber från Alien moto. Efter 4 veckors väntan kom dom äntligen, men till min besvikelse såg dom för jävliga ut. Den vänstra spoilern har flera små bucklor på toppen och endast ca. 75% av ytan är täckt med kolfiber resten av ytan är rent svart. Den högra spoilrne ser bättre ut. Men det är en mindre skada på sidan och kolfibret är väldigt ojämt pålagt, ser ut som ett barn har gjort den. Tråkigt men sånt kan hända. Men problemen börjar när jag mejlat tillbaks till Alien moto och vill lämna tillbaks varorna och få pengarna i retur. Först skickar jag ett mejl där jag tala om att jag är missnöjd med varan, sen väntar jag en vecka, men får ingert svar. Då skickar jag ytterligare ett mejl och frågar varför dom inte hör av sig. Nu har det gått en vecka sen det sista mejlet, fortfarande inget svar från Alien moto.

Det är märkligt att när jag mejlar in en beställning så får jag en orderbekräftelse samma dag, men när jag inte är nöjd med varan då får man inget svar på två veckor. Jag rekomenderar ingen att handla där, för dom skiter tydligen i sina kunder

Peter som har Alien Moto har vurpat på Sturup för ca.2 veckor sen och har en nackskada, vad jag vet så är han fortfarande på sjukhuset och har förmodligen inte möjlighet att svara. Jag kan försöka få tag på honom och se om det finns nyheter!!!

Han skiter inte i sina kunder!!!

Beställde ett par kylarspoiler i kolfiber från Alien moto. Efter 4 veckors väntan kom dom äntligen, men till min besvikelse såg dom för jävliga ut. Den vänstra spoilern har flera små bucklor på toppen och endast ca. 75% av ytan är täckt med kolfiber resten av ytan är rent svart. Den högra spoilrne ser bättre ut. Men det är en mindre skada på sidan och kolfibret är väldigt ojämt pålagt, ser ut som ett barn har gjort den. Tråkigt men sånt kan hända. Men problemen börjar när jag mejlat tillbaks till Alien moto och vill lämna tillbaks varorna och få pengarna i retur. Först skickar jag ett mejl där jag tala om att jag är missnöjd med varan, sen väntar jag en vecka, men får ingert svar. Då skickar jag ytterligare ett mejl och frågar varför dom inte hör av sig. Nu har det gått en vecka sen det sista mejlet, fortfarande inget svar från Alien moto.

Det är märkligt att när jag mejlar in en beställning så får jag en orderbekräftelse samma dag, men när jag inte är nöjd med varan då får man inget svar på två veckor. Jag rekomenderar ingen att handla där, för dom skiter tydligen i sina kunder

fyfan va dåligt! katastrof, tack för varningen! det e bra o veta vilka skojare man ska se upp för...

Beställde grejor där i lördags hoppas inte samma bekymmer drabbar mig.
Återkommer när jag kan lämna ett utlåtande om deras service.

fyfan va dåligt! katastrof, tack för varningen! det e bra o veta vilka skojare man ska se upp för...

Beställde grejor där i lördags hoppas inte samma bekymmer drabbar mig.
Återkommer när jag kan lämna ett utlåtande om deras service.

kolla vad T509 skriver ovan, tycker det är dålig stil att snacka skit om hans företag när han ligger på sjukan

Är det så att han ligger på sjukhus, förstår jag att han inte kan svara. Då väntar jag ett tag till innan jag dömer ut företaget, och hoppas att han klarar sig utan skador

kolla vad T509 skriver ovan, tycker det är dålig stil att snacka skit om hans företag när han ligger på sjukan

kolla på inläggs tiderna smarto.... d inlägget om att han va på sjukan kom innan ja visste om det... ja skrev typ o la in det, sen va t509´s inlägg redan där...

kolla på inläggs tiderna smarto.... d inlägget om att han va på sjukan kom innan ja visste om det... ja skrev typ o la in det, sen va inlägget där...

sorry, men kollade inte tiden, sedan läser ju inte alla svaren som finns utan bara vad trådstartaren skrivit

sorry, men kollade inte tiden, sedan läser ju inte alla svaren som finns utan bara vad trådstartaren skrivit

d e fan lugnt.,.. sorry ja va ironisk o kalla dej "smarto"...

Peter som har Alien Moto har vurpat på Sturup för ca.2 veckor sen och har en nackskada, vad jag vet så är han fortfarande på sjukhuset och har förmodligen inte möjlighet att svara. Jag kan försöka få tag på honom och se om det finns nyheter!!!

Han skiter inte i sina kunder!!!

fan hoppas det blir bra me han!! tycker sturup inte e gjort för mc, för mycket plåt nära körbanan...kanske bara min åsikt..

Last edited:
ingen av Peters polare/bekanta/släktingar som kan hjälpa honom att svara på dessa mail så kunderna blir informerade iaf?

Jag har pratat med Maria, hans sambo och hon sover på sjukan med peter, det är alvarligt!!!!

Hon svarar på mail så fort hon hinner!!!

De (Alien Moto) kan ju lägga ut ett automatiskt svarsmail (a'la "out of Office") så att alla kunder som vill komma i kontakt blir varse om situationen och därigenom kan ha förståelse för att det tar tid att få svar på sina frågor.
Tar ju inte mer än en minut att aktivera den funktionen på sina mailkonton.

Önskar krya på sig på Peter.

Kan inte någon moderator stänga tråden på trådstartarnes egen begäran?

.

ingen av Peters polare/bekanta/släktingar som kan hjälpa honom att svara på dessa mail så kunderna blir informerade iaf?
Var o hälsade på Peter o Maria igår.
Kan säga så här, just nu är Alien Moto inte deras största bekymmer...
Peter ligger som sagt på sjukhuset efter en vurpa på SRW, Maria finns vid hans sida konstant och sover även hon på sjukhuset.

Ska se vad vi kan hjälpas åt med gällande informationen ut till Alien Moto´s kunder.

Peter och Maria skiter verkligen inte i sina kunder men just nu är det lite körigt. Igår hade t.ex. Maria, vid ett av sina få besök hemma, sett att mina CRG roll-a-click broms- och kopplingshandndtag kommit, så hon tog med dessa till sjukhuset för att kunna leverera när jag o Tingeling kom på besök.

Helt otroligt, vem bryr sig om sånt i stunder som dessa?!?! :pannkyss

Önskar att Peter kommer ur den där förbannade sjuksängen snart och att det kan komma ut lite info på Alien Moto´s hemsida. Vi får hjälpas åt.

Jag har pratat med Maria, hans sambo och hon sover på sjukan med peter, det är alvarligt!!!!

Hon svarar på mail så fort hon hinner!!!

finns väll fler som kan hjälpa? jag sitter inte i någon sits där jag har beställt eller någe, tänkte mest på Peter skull så han inte får en massa onödig skit efteråt.

Som sagt....

Det viktigaste är att Peter blir bra.
Jag har beställt grejer där oxå, men skiter fullständigt i dem sålänge Peter ligger där han ligger. Finns inga prylar i hela världen som är viktigare än att han blir frisk.

Kan någon som är nära bekant med Maria och Peter kanske starta en infotråd med den informationen som de vill gå ut med?
Den här tråden bör tas bort, men som sagt info om det rådande läget är bra om det finns här då troligen huvuddelen av deras kundkrets oxå har nick på sh och läser infon.

Krya på dig Peter!!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...