Straxt norr om Tingstadstunneln på E6, i riktning Olso (norrut) har någon (för mindre än 1 timme sedan) spillt diesel (eller annan typ av olja) i HÖGER körfält av en omfattning om ca. 80x1m. Ca. 80% av höger körfälts körbana är täckt av oljan!
Två motorcyklister har redan kraschat, inga personskador!
Räddningstjänst är larmad och kommer, förmodligen med hjälp av vägverket, att sanera inom kort. Min erfarenhet av vägverkets sanering är dock att man sprider sand och låter trafiken bearbeta ner sanden. Fram tills att majoriteten av sanden, OM man nu använder detta, gör dock fortfarande området farligt för oss motorcyklister. Och tyvärr är också min erfarenhet, sedan flera tillfällen, att man INTE brukar skylta om varning för halt väglad. Därav denna varning!
Så se upp på denna platsen om du kör mc där under de närmaste dagarna!
Mvh!
// Niklas
Två motorcyklister har redan kraschat, inga personskador!
Räddningstjänst är larmad och kommer, förmodligen med hjälp av vägverket, att sanera inom kort. Min erfarenhet av vägverkets sanering är dock att man sprider sand och låter trafiken bearbeta ner sanden. Fram tills att majoriteten av sanden, OM man nu använder detta, gör dock fortfarande området farligt för oss motorcyklister. Och tyvärr är också min erfarenhet, sedan flera tillfällen, att man INTE brukar skylta om varning för halt väglad. Därav denna varning!
Så se upp på denna platsen om du kör mc där under de närmaste dagarna!
Mvh!
// Niklas