HanneZ
Guest
Vet att detta varit uppe tidigare men ingen renodlad tråd om ämnet vad jag sett.
Har funderingar kring hur man ska varmköra hojen. En del låter den stå på tomgång men det har jag fått höra av di lärde att det är att mörda motorn. Har även hört att man inte ska ligga på för låga varv(dåligt oljetryck) och inte för höga varv(självklart?!). Är det vettigast att köra iväg direkt samt att köra lungt? Ska man låta den stå på neutralen på kanske 2-3000 rpm i några minuter? Har fått höra att det tar 30 sek innan oljan når toppen på min modell=skrämmande.
Är intresserad av fakta samt hur ni gör, framför allt ni som ägt eran hoj länge. GSXR1100R t.ex. har vad jag förstått ägt sin gammelgixxer sen den va ny?!
/ Hannes
Har funderingar kring hur man ska varmköra hojen. En del låter den stå på tomgång men det har jag fått höra av di lärde att det är att mörda motorn. Har även hört att man inte ska ligga på för låga varv(dåligt oljetryck) och inte för höga varv(självklart?!). Är det vettigast att köra iväg direkt samt att köra lungt? Ska man låta den stå på neutralen på kanske 2-3000 rpm i några minuter? Har fått höra att det tar 30 sek innan oljan når toppen på min modell=skrämmande.
Är intresserad av fakta samt hur ni gör, framför allt ni som ägt eran hoj länge. GSXR1100R t.ex. har vad jag förstått ägt sin gammelgixxer sen den va ny?!
/ Hannes