Varför tillverkas det inga färdiga "stylingkit" till motorcyklar?

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Tjenare,
Hur kommer det sig att det inte tillverkas färdiga "stylingkit" till motorcyklar som det görs till bilar? Skulle inte det vara en bra ide?

Tänk er själva att ha en gammal -90 talare och handla ett kit med kåpor och grejer, och så vips har du en hoj som ser nyare ut.

Finns ju en del eftermarknadsgrejer, men inget som passar rakt av som det gör med bilar...


Detta var mest bara en tanke jag undrar över. Vad tror ni andra?
 
Jag tror nog att det helt enkelt säljs för få exemplar av varje hoj för att det ska vara värt att ta fram kit för varje modell. Tyvärr, för jag hade också gärna sett att det fanns mer sånt till hojar som det gör till bilar.
 
Det finns ju massor med eftermarknadsgrejjer som passar rakt av, jag tror bara du letar på fel ställen! :tummenupp
 
Det finns ju massor med eftermarknadsgrejjer som passar rakt av, jag tror bara du letar på fel ställen! :tummenupp


Var ska man söka då? :)

Oftast är det ju som sagt enskilda delar, ett par speglar här, en hugger där...
Helt jäkla omöjligt borde det ju inte vara att ta fram färdiga kit. Jag tror det skulle sälja, finns ju trots allt en hel del av oss hojägare.

Starta en firma nudå någon! :D
 
Var ska man söka då? :)

Oftast är det ju som sagt enskilda delar, ett par speglar här, en hugger där...
Helt jäkla omöjligt borde det ju inte vara att ta fram färdiga kit. Jag tror det skulle sälja, finns ju trots allt en hel del av oss hojägare.

Starta en firma nudå någon! :D

Joo det var lite det jag tänkte, huggers, miniblinkers, höga och låga clip-ons, dekalkit, avgassystem, fotpinnar, speglar, kolfiberkåpor, undertails, nummerplåtshållare, you name it. Det finns allt. :)

Fast inte i ett kit. Kanske är nåt för dig..? :tungan
 
Var ska man söka då? :)

Oftast är det ju som sagt enskilda delar, ett par speglar här, en hugger där...
Helt jäkla omöjligt borde det ju inte vara att ta fram färdiga kit. Jag tror det skulle sälja, finns ju trots allt en hel del av oss hojägare.

Starta en firma nudå någon! :D


Tycker själv det är lite av grejen att leta reda på godbitarna! Om det skulle finnas färdiga kit skulle varenda en ha det! Om en båge har en styling grejer idag säger det ganska mkt om dess ägare och att det är någon som lagt ner möda och tid på att få en "egen" hoj! Sånt ska respekteras:yoparty
 
Om det skulle finnsa färdiga stylingkit så skulle det inte vara lika kul och perssonligt att styla en hoj. :)
Som med bilar, det är inte kul o styla för det kostar en årslön att plocka ihop delar som man vill ha om man inte köper färdiga kitt.
 
Svaret på frågan är ju självklar. Vi motorcyklister besitter mycket starkare integritet än raggare, så vi vill inte möta en likadan dussinhoj i varje gathörn, eller hur?
 
Personligen ser jag ingen skillnad på raggaren som stylar sin 320 som en M3a och sporthojsposören som väljer slipon efter vilket som låter bäst!

Integritet har han som tar det som ger bäst effekt och skiter i resten
 
På 70 (och 80?) talet fanns det ett gäng som gjorde färdiga styling kit.

Den mest kända Svenska borde väll var Muscle Machine.
Tracy hetter en amerikans motsvarighet.

Det var väll si och så med lönsamheten skulle jag gissa då inga av dessa fortfarande sysslar med detta.
Muscle Machine finns fortfarande men gör helt andra grejer idag.
 
Last edited:
På 70 (och 80?) talet fanns det ett gäng som gjorde färdiga styling kit.

Den mest kända Svenska borde väll var Muscle Machine.
Tracy hetter en amerikans motsvarighet.

Det var väll si och så med lönsamheten skulle jag gissa då inga av dessa fortfarande sysslar med detta.
Muscle Machine finns fortfarande men gör helt andra grejer idag.
Och där fick vi bevisat att du egentligen är lastgammal...
 
För att hojar är snyggare än bilar orginal, generellt sett. Samt att det fins fler bilar av samma modell+ ekonomi etc.
 
För att hojar är snyggare än bilar orginal, generellt sett. Samt att det fins fler bilar av samma modell+ ekonomi etc.
så sant så sant, är väl säkert därför ingen av dom gamla företagen som höll på med det finns kvar, men skulle kanske vara kul o se om de kom fram någe liknande till mc igen...
 
Jag tycker att det är en urkass idé, då kommer alla stylade hojar att se ut fem olika sätt och man ser direkt vem som har vilket paket.

Fast jag ska väl inte bry mig egentligen, jag har bytt blinkers på mitt gamla härke och är nöjd så.
 
För att hojar är snyggare än bilar orginal, generellt sett. Samt att det fins fler bilar av samma modell+ ekonomi etc.

Hmm, jag är skeptisk... :D
Sporthoj från 90-talet och sportbil från 90-talet. Lite orättvist exempel men ärligt talat - jag tycker många hojar ser ut som faan, har denna krockat med en färgbutik? Men visst, det är i huvudsak jappsarna som inte kan (eller kunde) design. Ducce 748/996 står sig ju t.ex. ruggit bra. Ursäkta mig lite offtopic...
 

Bifogat

  • yzf750.jpg
    yzf750.jpg
    65.6 KB · Visningar: 62
  • 911.jpg
    911.jpg
    66.2 KB · Visningar: 55
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top