Var inne på service härom dagen, när jag körde hem efteråt kändes något fel, DIREKKT. Dom jävlarna hade ju skruvat ut spelet för gasvajern! nu gick rullen flera mm innan kabeln tog i. det kändes hemskt. tidigare har den haft ett rätt minimalt "glapp" och motorn svarade snabbt å rappt, väldigt trevligt. Nu känns det som hojjen är dåligt sammansatt helt plötsligt, motorn känns segare och jag finner mig kompensera och alltid håller kabeln sträckt på egen hand. Har tittat i serviceboken, å de står ju att det ska vara ett sådant spel, men det känns som det gjort hojen sämre!
Så kan någon förklara för mig varför man ska ha ett sånt spel enligt tillverkarna, egentligen? jag funderar på att skruva till spelet till ett mindre, men självklart fortfarande existerande, sådant. Men om någon har en bra anledning till varför jag ska istället borde kalibrera om min motorik och då behöva göra något "manuellt" som hojen tidigare gjorde "själv", så gör jag självklart det. typ.
Så kan någon förklara för mig varför man ska ha ett sånt spel enligt tillverkarna, egentligen? jag funderar på att skruva till spelet till ett mindre, men självklart fortfarande existerande, sådant. Men om någon har en bra anledning till varför jag ska istället borde kalibrera om min motorik och då behöva göra något "manuellt" som hojen tidigare gjorde "själv", så gör jag självklart det. typ.