Varför så tidiga jippohelger?

• Thread starter Thread starter hrc
  • Start date Start date

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Det snöar ju för f-n och termometern visar ett par minusgrader. Ändå envisas butikerna härikring att ha sina tema-/special-/kampanjhelger nu i påsk eller helgen som var. Varför kan de inte vänta lite tills det faktiskt går att ta hojen till Sulas för att prova en ny hjälm, skinnställ eller stövlar? Hur tänker handlarna egentligen, är det så jäkla bråttom att få igång försäljningen eller vad?

Tycker det gott kan vänta lite med sina testhelger! inget skoj å köra hojar nu, svårt att njuta :mad:

De vet att när folk kommer på hoj äter de bara upp gratiskorven och drar....

Bilburen hojåkare = abstinent köptorsk

Det som inte är sålt under april det blir inte sålt heller. Närapå...
Åsså är det väl en chansning; vissa år är det alldeles underbart väder i början av april.

Det planeras nog låååångt i förväg, hur i helvete ska dom veta hur vädret blir, för 2 veckor sen var det 18 grader och allt var toppen, ikväll är det snö och konståkning på TV:död

Åsså är det väl en chansning; vissa år är det alldeles underbart väder i början av april.
Och ligger då liknande jippon inne i maj så undrar alla varför det ska vara så sent när det varit bra väder i en månad och man redan har ny hoj och all utrustning man behöver. :tummenupp

haha som KTM "gubben" sa till oss i väring; Fan e du bonne eller? Klagar alltid på vädret!

Så Ja tog en hayabusa på provtur :P

De vet att när folk kommer på hoj äter de bara upp gratiskorven och drar....

Bilburen hojåkare = abstinent köptorsk

Kan inte sägas tydligare än såhär. Tråden kan stängas. Själv kan jag dock visst tänka mig att handla saker i maj. Sitter nu och velar om jag ska ta en sväng eller inte. Men jag har ju inga byxor eller stövlar så det blir inget åka :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT