Varför så dålig uppslutning på b-rejset på falken?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Klena startfält i lördags, endast 12-15 i rookieklasserna, varför kör man inte b-rejs när det finns tillfälle? Tidigare under säsongen har vi kvalat ut förare, så det måste ju finnas folk som har licens och hoj? :va

Nr:18 skrev:
Klena startfält i lördags, endast 12-15 i rookieklasserna, varför kör man inte b-rejs när det finns tillfälle? Tidigare under säsongen har vi kvalat ut förare, så det måste ju finnas folk som har licens och hoj? :va
KM på knudan samtidigt, kanske har ngt med det hela att göra ?

Hur kan man prioritera ett KM före en b-tävling? :confused:

Ungefär som att hellre köra bil än mc :va

Eller välja erf/träningsläger före b-rejs på sviestad eller sista SO't på karlskoga :rolleyes:

Jag tror snarare det har med slutet av säsongen att göra, ont om pengar och dålig info kring racet..

Hur kan man prioritera ett KM före en b-tävling? :confused:

Ungefär som att hellre köra bil än mc :va
4 mil till banan eller 18 mil, om ingen kommer på KM så läggs det ner.

oFFkeFF skrev:
Eller välja erf/träningsläger före b-rejs på sviestad eller sista SO't på karlskoga :rolleyes:

Jag tror snarare det har med slutet av säsongen att göra, ont om pengar och dålig info kring racet..
Ja, jag prioriterar ERF framför ett rejs jag inte skulle kvala in till :7peta

Ja, jag prioriterar ERF framför ett rejs jag inte skulle kvala in till :7peta

Äh, hur fan är det möjligt att inte kvala in där. Vi var mindre än 32 startande och eus som såklart stod sist körde i kvalet på 1.16nånting.
Edit; Fast jag har inte en aning om hur det var i R1000 om det nu är där du kör, fast det var inte fullt där heller.

Skälet till att inte åka till Falkenberg är att det är så jävla långt och att man inte har några pengar kvar sen gelleråsen, tyvärr.

För min del så är svaret att jag inte har en fungerande hoj. Annars hade jag varit klart sugen att delta. Jag planerar redan inför nästa säsong (Fungerande hoj, racebudget värd namnet m.m.).

för min del uteblev jag på återigen bristande motivation.. det skrämmande är att jag hade snittat på +8 poäng i år om jag hade knipit pallplats och fulla poäng utdelats..

/B

För lite körning och för dyrt och ändå för sent att klassa upp sej !
Bättre att träna för pengarna - ger mer körning !

Mulles skrev:
För lite körning och för dyrt och ändå för sent att klassa upp sej !
Bättre att träna för pengarna - ger mer körning !
3x15 minuter på fredagkväll, 2x20 minuter kval på lördagen, rejs på 20 varv! Allt detta kostar 700:-!!! Inkl. elen! Så mycket träning får du inte för dom pengarna :7peta

Du körde ju inte ens R-1000 själv din gnällspik, det hade väl varit en bra uppvärning till ERF:et, eller orkar du inte köra två tävlingar på en dag :7peta :hihi

Magnus skrev:
Är det inte lite dålig planering att lägg ett KM samtiding som B-tävling/erf?
Bantider är inte lätt att få, vi körde ERF på A-torp förra lördagen och det kändes lite förhastat att ge sig på ett till ERF redan efter en vecka, KM är j-t roligt eftersom många snabba A-förare kör i samma grupp och det tänder dom B-förare som vågar, jag är säker på att Talpai sänkte sina tider pga detta.

3x15 minuter på fredagkväll, 2x20 minuter kval på lördagen, rejs på 20 varv! Allt detta kostar 700:-!!! Inkl. elen! Så mycket träning får du inte för dom pengarna :7peta

LMS B-race, där en hoj i Rookie 1000 med nr18 på var sällsynt frånvarande, hade 2 x 30 minuter träning, 16 varvs race och allt det för 500:-, inkl el. :7peta

Goodstuff skrev:
LMS B-race, där en hoj i Rookie 1000 med nr18 på var sällsynt frånvarande, hade 2 x 30 minuter träning, 16 varvs race och allt det för 500:-, inkl el. :7peta
Om man väljer mellan en fest lördag kväll kombinerat med en gratis bankörning på a-torp där vi ska köra rejs sex dagar senare, och en b-tävling 30 mil hemifrån som kostar 500+bensin för 60 mils körning så är det ett enkelt val

....jag fick inte skippa festen för hustrun :(

Om man väljer mellan en fest lördag kväll kombinerat med en gratis bankörning på a-torp där vi ska köra rejs sex dagar senare, och en b-tävling 30 mil hemifrån som kostar 500+bensin för 60 mils körning så är det ett enkelt val

....jag fick inte skippa festen för hustrun :(
Fest? En cola och läggdags vid 21, som vanligt? Då hade du väl kunnat rejsa istället.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back