Varför måste Husaberg alltid göra så här mot mig

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Förra gången jag var förbi Husabergs monter -02 så slutade med ett inköp av en ny Husa 650SM, i söndags var det bara ren viljestyrka (och flickvännen) som fick mig att överhuvudtaget titta på andra saker än husabergs nya -04or den svart/gula motarden som Klintenberg hade satt ihop inför mässan var en husabergälskares våta dröm. Dessutom kostar det inte några enorma slantar att "fixa" tíll den :tummenupp

Att köpa eller inte... :huvet

Tom Byron skrev:
Handla såklart :tummenupp

Jag nästan anade att det svaret skulle komma, :D
...och varför skriver man som man gör om inte för att BLI ÖVERTALAD.

Det är mycket som ska stämma men sugen blir man....

#11 skrev:

Om du ångrar dig kan du ge den till mig.....=)

De som skriver som du har egentligen bestämt sig ju, det skom brukar bromsa e dollars eller icke förstående flickvän :D

#11 skrev:

#11 skrev:
Förra gången jag var förbi Husabergs monter -02 så slutade med ett inköp av en ny Husa 650SM, i söndags var det bara ren viljestyrka (och flickvännen) som fick mig att överhuvudtaget titta på andra saker än husabergs nya -04or den svart/gula motarden som Klintenberg hade satt ihop inför mässan var en husabergälskares våta dröm. Dessutom kostar det inte några enorma slantar att "fixa" tíll den :tummenupp

Att köpa eller inte... :huvet

ahhhhhh you have been seen the blue/yellow side of the force once again my dear aprentice :3freak

Säg åt damen att fuska lite på jobbet + kräng bort R1-skräpet så kan du köpa en 04, låta hulken work'a his magic en sväng, på med ditt kära FP och vips...

Bifogat

• FS650_1_.jpg
    FS650_1_.jpg
    83 KB · Visningar: 172
  • FS650_2_.jpg
    FS650_2_.jpg
    91.7 KB · Visningar: 179
  • FS650_3_.jpg
    FS650_3_.jpg
    65.2 KB · Visningar: 131
#11 skrev:
Eller "all of the above"
Fast mer förstående, vad gäller sånt här, flickvän lär väl vara svår att hitta :tummenupp

Hälsa!!

Supermoto skrev:
ahhhhhh you have been seen the blue/yellow side of the force once again my dear aprentice :3freak

Säg åt damen att fuska lite på jobbet + kräng bort R1-skräpet så kan du köpa en 04, låta hulken work'a his magic en sväng, på med ditt kära FP och vips...

Tja! Det blir inget tävlande för mig i år, så att glida runt på en Sverigeflagga med hjul skulle kunna vara ett kul alternativ.

har ju redan haft en och....

...I have seen the FORCE :drool

Men VARFÖR har de inte smällt på svarta fälgar när de ändå är i farten.. VARFÖR! Blir 1000 ggr snyggare...

mr_rockster skrev:
Men VARFÖR har de inte smällt på svarta fälgar när de ändå är i farten.. VARFÖR! Blir 1000 ggr snyggare...

Om du tänker på den gul/svarta mässhojen så var det nog bara tidsbrist.

jag blir mera ledsen över att dom inte har "rätt" fälg storlek bak utan fortsätter att trilskas med 4.25" fälg på -04orna.

#11 skrev:
Om du tänker på den gul/svarta mässhojen så var det nog bara tidsbrist.

jag blir mera ledsen över att dom inte har "rätt" fälg storlek bak utan fortsätter att trilskas med 4.25" fälg på -04orna.
De hade tänkt få på svarta kolfiberhjul på den men det sket sig i sista sekunden :(

Slicks hade sett bra mycket mer trovärdigt ut på den maskinen - lite för mycket touring över de där sulorna :D Fina lösningar på uppsamlingskärl - jag fick nya ideer till sommaren...

jupp.. De uppsamlingskärlen är praktiska.. Just i denna stund tillverkas ett sådant till Yz:an

Supermoto skrev:

Vilken tur att du inte la upp några bilder på den för då hade jag blivit alldeles för frestad för att inte köpa en... :fatta! :huvet

:drool

Bara handla...du ångrar dig inte :tummenupp

Supermoto skrev:
De hade tänkt få på svarta kolfiberhjul på den men det sket sig i sista sekunden :(
Det hade ju inte varit fel... och slicks på och sedan bort med de stora handguardsen och smälla på acerbis så skulle den funka för mig med ;)

Till och med jag börjar smått titta åt Husaberg. Var på Dirtbike igår och de hade en FC450 där. MmMmMm.. Yummi!
Kan man inte få 650-motorn i crossen?

jb skrev:
Till och med jag börjar smått titta åt Husaberg. Var på Dirtbike igår och de hade en FC450 där. MmMmMm.. Yummi!
Kan man inte få 650-motorn i crossen?
Som 04 kan du "bara" få crossarna som 450 & 550. Fast kolla t.ex HÄR så har du en wursting-550. Tror det är en likadan (liknande) som HusabergForce har. Om minnet inte drar mig i benet hade han bänkat den till ~65 ponnysar. Det borde ju räcka...

01, 02 & 03 fanns en variant som kallades FS650c men det var eg. en FS650E som strippats från belysning och skräp. Tror inte en enda sådan såldes i Sverige eftersom de som tävlade hellre köpte en hoj som lätt kunde byggas tillbaka till LV-skick och därigenom få ut mer pengar för dem vid försäljning. Det var alltså inte tal om en vassare MX-variant av 650 motorn som i fallet med 450/550.

Jag har kört FE450 -04 och är jädrigt sugen på att testa FC450n för att se skillnaden. Gäller även 550n.

edit: som ett rakt och bra svar på din egentlige fråga så är det ju bara att köpa en FS650E så har du i princip det du frågar efter. Riv bort elsystem och kör. Chassit är ju samma på allihop. Jag förutsätter nu att du inte vill ha en vansinnes MX-hoj utan en bas för en killer-motard... Korrekt??

Last edited:
AP AP AP :tummenupp De där "sulorna" räcker ju för att nita vissa slickförsedda hojar...... :hihi

TomK skrev:
Slicks hade sett bra mycket mer trovärdigt ut på den maskinen - lite för mycket touring över de där sulorna :D Fina lösningar på uppsamlingskärl - jag fick nya ideer till sommaren...

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...