Varför jag kraschade med 250SP på Gelleråsen

Wille S

Bromsa när du ser GUD!
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
Honda CBR600RR 2007
I lördags kvalade jag som 3a till 250 SP racet. Jag var riktigt nöjd med att få starta i första startled. Starten gick så där, 5a efter första kurvan. Körde dock upp mig och efter några varv låg jag 2a. Det kändes ganska lugnt tills jag gick in i Ejes kurvan på 6e varvet då plötsligt bakhjulet släppte och jag fick syna asfalten på nära håll. Jag förstod inget. När vi tog tillbaka hojen till depån gick inte bakhjulet runt trots att friläget var i och jag höll in kopplingen.
När vi kom hem började vi plocka ner motorn och såg ganska snart anledningen till att bakhjulet låst sig. Två drev i växellådan var helt förstörda och delarna låste växellådan. Så nu är nya drev beställda och jag får ta nya tag på nästa tävling.

Bifogat

• DSCN5783 (1024 x 768).jpg
    DSCN5783 (1024 x 768).jpg
    103.4 KB · Visningar: 128
Vad kasst och vad tråkigt att du vurpade! Hur gick det med dig?
Jag vet hur det känns när drev börjar rassla sönder i växellådan. Hoppas ni får grejerna fort så du kan köra snart igen! :tummenup
Vilka drev var det förresten? Finns ju några växlar som slits mer än andra har jag hört.

Trist men du kan ju vara glad att det inte var på rakan i varje fall, det gäller att vara positiv.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back