Varför går min dator så långsamt?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag har bredband 2,0 (m?)bps via comhem och brukar därmed ligga ikring 200kbs när jag laddar ner saker. Nu helt plötsligt så segar den ner emot 12 kbs!! Tror inte att det är nätet det är fel på, utan min burk.

Samma fel på alla webbläsare. Ad-aware, spybot, ewido, xoft-spy eller AVG antivirus hittar inga som helst hot. Har även tömt tidigare och coocies under fliken allmänt i internetalternativ. Likaså i Operas historik.

Vad är felet, och vad ska jag göra!!?? Det är ju modemfart nu...

juha01 skrev:
2197020 Jag har bredband 2,0 (m?)bps via comhem och brukar därmed ligga ikring 200kbs när jag laddar ner saker. Nu helt plötsligt så segar den ner emot 12 kbs!! Tror inte att det är nätet det är fel på, utan min burk.

Samma fel på alla webbläsare. Ad-aware, spybot, ewido, xoft-spy eller AVG antivirus hittar inga som helst hot. Har även tömt tidigare och coocies under fliken allmänt i internetalternativ. Likaså i Operas historik.

Vad är felet, och vad ska jag göra!!?? Det är ju modemfart nu...

Ring och kolla med comhem bara för att vara säker att du inte felsöker i onödan.

Är det inte det felet kan du alltid installera om windows (om du har det dvs) för det brukar lösa de flesta konstiga problem! :tungan

Fotrally skrev:
2197043 Ring och kolla med comhem bara för att vara säker att du inte felsöker i onödan.

Är det inte det felet kan du alltid installera om windows (om du har det dvs) för det brukar lösa de flesta konstiga problem! :tungan
WORD :pannkyss :tummenupp :tummenupp

Ska kolla detta med en annan burk. Lite dåliga möjligheter dock.

När jag kör ett TPT test eller vad det nu heter, så har jag schyssta värden... Kan det vara nåt tjall i ALLA browsers samtidigt??

Inga andra tips?

juha01 skrev:
2197574 Ska kolla detta med en annan burk. Lite dåliga möjligheter dock.

När jag kör ett TPT test eller vad det nu heter, så har jag schyssta värden... Kan det vara nåt tjall i ALLA browsers samtidigt??

Inga andra tips?
Hur full är din disk?

//\//\

juha01 skrev:
2197599 Av 38 gig meg eller faan det nu heter så är 5 lediga..
Inte det som är problemet då.
[Giga (förkortat G) är ett SI-prefix som betyder 10^9. Kommer från det grekiska ordet γίγας som betyder gigantisk.]

//\//\

Starta om modemet och routern om du har en sådan. Routrar brukar kunna fastna i vinkelvolten. En router kan även ibland behöva en uppgradering...

morlock skrev:
2207576 Starta om modemet och routern om du har en sådan. Routrar brukar kunna fastna i vinkelvolten. En router kan även ibland behöva en uppgradering...

Eftersom jag inte vet vad en router är för något så har jag nog ingen. Modemet har jag startat om. Vinkelvolten låter lite som kardanmutterbulten!

Comhem bara drygar sig när man ska ha support... Nätet segar ju sig vid lite olika tillfällen. Dom vill ha tre TPT-test gjorda med två timmars mellanrum för att ens engagera sig. Sedan kommer en tekniker att kolla detta under några dagar. Men man kan ju ge sig faan på att när dom kommer att prova så kommer det att vara under en "bra" period med bra resultat.

Jag har ingen brandvägg. Den som finns i xp är avstängt.

Kan det vara något annat mjukvarurelaterat som segar ner det? Som sagt så hittar inte ad-aware och dyl någonting.

Så länge som hastigheten i TPTest är som det skall så är det inte ComHem som är fel...

Konstigt att det är lika i alla browsers.

Om det inte är för mycket kludd så installera om skiten (windows), kan vara att något skit har kommit in i datorn.

Qvint skrev:
2214708 Så länge som hastigheten i TPTest är som det skall så är det inte ComHem som är fel...

Konstigt att det är lika i alla browsers.

Om det inte är för mycket kludd så installera om skiten (windows), kan vara att något skit har kommit in i datorn.

TPT testen är inte ok. Dock så pendlar hastigheten från dag till dag, så jag är lite orolig att det ska vara bra när gubben väl står vid dörren...

Om det har kommit in något så borde väl programmen hitta det?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman