Varför funkar inte frambromsen?

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Blev i förgår påhoppad :rolleyes: av en bil så jag åkte i backen. Som tur är så gick det inte så fort, men efter marksyningen så måste jag pumpa upp tryck i frambromsen för att få bromsverkan.. Har provat med att lufta men det hjälper inte! Pumpar man upp tryck så behålls trycket tills man rullar några meter, sen går bromsgreppet in i styret igen :(
Vad kan detta bero på? Kan tillägga att inget som hör till frambromsen har rört backen/bilen.

den tjuvluftar o du får inget tryck helt enkelt. ta loss slangarna o inspektera dom. Måste ha blivit skadade. nånting håller inte tätt...

Swedie skrev:
den tjuvluftar o du får inget tryck helt enkelt. ta loss slangarna o inspektera dom. Måste ha blivit skadade. nånting håller inte tätt...

Men problemet är att pumpar jag upp tryck så är bromsen bra...hojen kan stå en hel natt utan att bromsen blir konstig, men så fort jag rullar den några meter så skiter det sig :confused: Håller jag hårt tryck på bromsen så sjunker den heller inte efter..

okej.. möjligt problem kan vara nått jox med skivorna / oken som gör att under färd o lite tryck så trycks oken ut och vid nästa inbromsning måste du pumpa lite för att de ska närma sig skivan igen...

en vind skiva.....(den trycker ut klossen långt så du måste "pumpa" tibx den)

äsch för långsam :-(

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck