varför får italienarna... :(

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Nyss hemkommen från en veckas julfirande i en liten bergsby i italien... Man får grava abstinesnbesvär där nere. För det första ligger tempen runt 15-16 grader (dvs perekt), för det andra finns det inga tjälskott och inget grus i kurvorna heller... man behöver bara åka av från motorvägen och mot närmsta berg så ser man vägar som måste vara anlagda av motorcyklister för motorcyklister, snyft... Och där sitter man och segar runt i en satans Fiat med 1,3 liters diesel. Bilden är från vägen mellan staden Cassino och klostret Monte Cassino. Fågelvägen 1,5 km, mc-vägen 8,7 km...

Nedrans Ryan Air som inte ville checka in XR:en :(

//micke

Bifogat

• road.jpg
    road.jpg
    149.3 KB · Visningar: 308
åh, vill också dit!!! börjar allvarligt fundera på att flytta söder ut..... spanien, frankrike... italien... hojväder, sommar o goda drycker....

nice

aaaaaaaaaaa vägarna är underbar!!! VI DRAR DIT!!!! den 20/6:tummenupp
inte me flyg. men de går bra att lasta hojarna på tåget:D

håller med, åtm halva året kunde man bo där... Kanske skulle köpa nån hoj och ha stående där nere så man slipper lida :)
Risken är bara att man blir lite för yster i kurvorna, åker man av träffar man inte ett träd... förrän man färdats 100 meter rakt ner först :)

åh, vill också dit!!! börjar allvarligt fundera på att flytta söder ut..... spanien, frankrike... italien... hojväder, sommar o goda drycker....

Ska du ändå flytta iväg från Svedala kan jag rekommendera ön Kauai (en av Hawaii-öarna). Alpvägarna tycker jag ofta är rakt och sen 180-krok och sen rakt och så vidare men när vi i somras testade bergen på Kauai med en gammal Mazda 626 med abnormt sliten automatlåda så blev jag helt kär, jämna skarpa kurvor överallt!! :yoparty Inte så sporthojigt, eller jo, men motard hade varit gudomligt!! :bow
Så ska ni dit, ta inte med en syster utan hojkort :D

Ja du Nailer jag lider med dig...
Eller, nej det gör jag inte.

Jag har svårt att tycka synd om någon som just har kommit hem efter en vecka i Italien.
Jag tycker mer synd om mig själv. Här sitter jag hemma i ett grått landskap och måste för det första läsa att det finns en kille som har varit iväg en vecka. I underbara Italien dessutom.
Sen har denna sk_tstövel dessutom mage nog att påminna mig om att det finns 58 miljoner människor i Italien med perfekta mc-vägar året runt.

FAAAN

Nej nu har du gjort mig riktigt deppig. Jag går och lägger mig .:gråta

Hehe jag måste ju dra ner några med mig i decemberdepressionen nu när man sitter här med minus 5 och is på sadeln :)

Fattar inte att inte fler människor där nere kör hoj, det är ett allvarligt missbruk av vägarna att inte köra båge på dem utan fisa runt i dieselfiatar!!

<edit>Jonny_trajja: vart ska ni åka? Vad ligger priset på tågfrakt av hoj ner?</edit>

Last edited:
Henning: tror man har skakat sönder på grisen innan man kommer till Norrköping ens :)
Inte den ultimata långfärdsmaskinen!

"Mamma-mia, hundar börjar prata maat"
Såg riktigt schysst ut där! :tummenupp Kör men i nedförsbacke behöver man inte gasa, bara växla upp om man vill rulla lättare :D

Henning: tror man har skakat sönder på grisen innan man kommer till Norrköping ens :)
Inte den ultimata långfärdsmaskinen!

Var ju någon från tidningen bike som för många år sedan körde island runt på en xr600 med frugan bakpå, så sluta gnäll:D

Rammstein: För många år sen hade jag nog kunnat jag med. numera är man gammal och bekväm :D

Har oxå lagt nära 300 mil i norra italien och en god bit söderut. Italien är helt klart ett mecka för motorcyklister.

Då var det klat då!!!!
Italien blir det... har funderat mycket på vart jag ska åka i sommar på mc-semester, kanske passa på att åka på gp:t i san marino=)

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage