Gixxer-6:an
Medlem
Vad kan det vara för fel när tvåans och treans krökar(titan) blir röda innan motorn har uppnått 40 grader på min GSX-R 600 -97 supersportmaskin?
Det som varit avmonterat är förgasarpaketet, ventilkåpan, kammkedjespännaren, insugskammen(yoshimura m. ställbara drev) och pluggar till att ställa veven rätt och givetvis kåpor och tank.
När jag startar motorn låter som den ska, men krökarna blir varma innan motorn har uppnått 40 grader.
Jag har inte vågat gasa snärtigt eller haft den över 5000 varv.
-Har kollat så att kammarna och kedjan ligger rätt till veven.
-Ventilspel ok för just dessa kammarna.
-Ventiltjälkar löper fint upp och ner vad jag kan se med ögat genom avgas och insug när motorn dras runt för hand.
-Tändstiften är varken sotiga eller blöta.
- Vad jag hört så ska inte förtändningen gå att ställa.
Det måste ju vara något med att explosionen läcker ut i krökarna eller att tändningen står fel.
Kommer du på något det kan vara så skriv.
Det som varit avmonterat är förgasarpaketet, ventilkåpan, kammkedjespännaren, insugskammen(yoshimura m. ställbara drev) och pluggar till att ställa veven rätt och givetvis kåpor och tank.
När jag startar motorn låter som den ska, men krökarna blir varma innan motorn har uppnått 40 grader.
Jag har inte vågat gasa snärtigt eller haft den över 5000 varv.
-Har kollat så att kammarna och kedjan ligger rätt till veven.
-Ventilspel ok för just dessa kammarna.
-Ventiltjälkar löper fint upp och ner vad jag kan se med ögat genom avgas och insug när motorn dras runt för hand.
-Tändstiften är varken sotiga eller blöta.
- Vad jag hört så ska inte förtändningen gå att ställa.
Det måste ju vara något med att explosionen läcker ut i krökarna eller att tändningen står fel.
Kommer du på något det kan vara så skriv.