Varför bara Honda i 125 racer

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Undrar varför det i stort sett bara körs med Honda i 125racer. Finns ju nå´n Aprilia, men inga andra jappsar. Varför? Är dom inte lika bra ,eller har det bara blivit så? På papperet så har ju Yamaha tz samma effekt tex. Eller beror det på generalagenterna ,svårt med delar, priset, etc. Lite nyfiken då jag kanske ska köpa en racer till grabben.

Beror väl till stor del på tillgång, Honda tillverkar flest, Apriliorna ligger högt i pris, både vad gäller hojjar och delar, och Yamaha tillverkar inte så många, tror dom släpper 18-20st av årets 250 som exempel (totalt, inte bara i Sverige alltså)
Tror helt enkelt man gör livet enklare för sig själv om man köper en Honda, 'alla' i depån har en så delar och hjälp blir enklare, plus att tillbehörsmarknaden är enormt mycket större till Honda än övriga.
Lycka till!

En ny Honda kostar bara 100,000kr, till skillnad från en ny Aprilia, som i princip inte går att köpa. "Kit paket" till en honda finns till allmän försäljning, JHA har väll något för 50,000kr om jag inte minns fel. Aprilia leasar ut saker -för ett par hundra tusen/säsong.

Yamaha har väll slutat utveckla sina två taktare? De har iallafall inte kört officiellt i VM på ett par år. Metrakit ligger efter i prestandan och KTM'en går väll inte att köpa..?

En ny Honda kostar bara 100,000kr, till skillnad från en ny Aprilia, som i princip inte går att köpa. "Kit paket" till en honda finns till allmän försäljning, JHA har väll något för 50,000kr om jag inte minns fel. Aprilia leasar ut saker -för ett par hundra tusen/säsong.

Yamaha har väll slutat utveckla sina två taktare? De har iallafall inte kört officiellt i VM på ett par år. Metrakit ligger efter i prestandan och KTM'en går väll inte att köpa..?

Fast 2008 kommer Yamaha ha med ett ekipage i 250GP VM :tummenupp

Fast 2008 kommer Yamaha ha med ett ekipage i 250GP VM :tummenupp
Fast den lär tyvärr vara sist allt som oftast.

Honda är populära för att det finns fler av dem helt enkelt, och mer kit-delar tillgängliga om man vill gå den vägen. Men man behöver inte vara rädd eller avskräckas från att köpa Yamaha.

*/ ?>
Back