Varför är man sedd som en ligist för att man gillar mc?!

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Hade en liten diskussion på jobbet idag och blev nästan fistad(!!! :skrämd!!)
när jag kläckte ur mig att jag faktist gillar motorcyklar o poängterade främst sporthojjar både utseendemässigt samt för prestandan.

då får man höra bl.a:

"Motorcyklister kan inte ha mycket till hjärna"

"Glidare går väl an de är som herrar på sina hästar, men dom där som åker runt på plastraketer dom borde man förbjuda"

"De leker med döden och kryssar fram o tillbaks mellan bilar o (hör o häpna) de glider före i kön vid rödljusen"

" Dom som har sportbågar kör som ena jävla ligister har aldrig sett någon som håller ens i närheten av hastigheten"

osv osv

Varför har folk den inställningen?

Är alla som åker lite sportigare båge ligister o busar utan respekt för liv o död?!

Är dom avundsjuka? måste nog fan vara det :)

och nej jag menar inte på att honda cb400 o liknande är en sportig båge.

Ligister och huliganer! Skämmes tammefaan!!! :fatta!

:tungan

äähh de är avis på att de själva inte kan glida bil köer osv.. plus att om de ser 10 hojar var av 2 av dem kör som om djävulen var i hasorna på dem så är det alltid dem bilisterna kommer ihåg å inte dem som kör vettigt..

Har hört liknande om sporthojar, att de flesta som kör det utsätter större delen svenska folket för livsfara. Kör själv motard, dem flesta kan bara få in i skallen att det är en offroad, det låter ok tycker dem. Vissa andra vet vad det handlar om och accepterar att det är en bushoj. För övrigt har jag fullt upp med att försvara sporthojar med över 100 hkr och vikt under 200kg, fyller helt klart en funktion tycker jag. :tummenupp

P@trik skrev:
Har aldrig stött på nån med den inställningen..

Skulle va min kära mor då... :ajjabajja
lyckligt lottad.. alla äldre som man hört deras åsikter om sporthojar är att dem är farliga å dem som kör är dumma i huvet... men konstigt nog så är det alltid dem som inte har någe intresser för MC som har den inställningen.. å vem bryr sig om dem gruppen?? ;)

Laphroaig skrev:
Så gör väl customåkare också :va
Fast inte om fransarna fastnar i nåt :hihi
de byter nog styren ofta efter att ha fassnar i bakluckan på nån bil ;) :hihi

själv är jag iof en jävla ligist som smiter före i kön.. :p inte ofta man kör i laglig fart heller för den delen.. :rolleyes:

tycker iof att dom som är dumma i huvet är dom som lever inrutade svensson liv och aldrig tar sig för att göra nåt kul/vågat... live life to the max, you only get one :tummenupp

sven666 skrev:
själv är jag iof en jävla ligist som smiter före i kön.. :p inte ofta man kör i laglig fart heller för den delen.. :rolleyes:

tycker iof att dom som är dumma i huvet är dom som lever inrutade svensson liv och aldrig tar sig för att göra nåt kul/vågat... live life to the max, you only get one :tummenupp

Håller med till 100%. Förresten är det lika stor plats mellan köerna för en mc som det är för en lastbil i en hel fil.

84superbee skrev:
när jag kläckte ur mig att jag faktist gillar motorcyklar o poängterade främst sporthojjar både utseendemässigt samt för prestandan.

då får man höra bl.a:

"Motorcyklister kan inte ha mycket till hjärna"

"Glidare går väl an de är som herrar på sina hästar, men dom där som åker runt på plastraketer dom borde man förbjuda"

"De leker med döden och kryssar fram o tillbaks mellan bilar o (hör o häpna) de glider före i kön vid rödljusen"

" Dom som har sportbågar kör som ena jävla ligister har aldrig sett någon som håller ens i närheten av hastigheten"

osv osv

Är alla som åker lite sportigare båge ligister o busar utan respekt för liv o död?!

På mitt jobb har de nästan samma tycke och har inget
förstående för motorcycklar.

Quote Mc:n är en dödsmaskin och för eller senare så
händer det en olycka./Quote

Jag har bara en sak att säga dem....... " PATETISKT"

Visst finns det de mcåkare som kör så in i helvete men bilförarna
är inte bättre på något vis.

Jag kommer ihåg när jag köpte en ny sporthoj och hade väl haft
den i 2 dagarna när en bil bara backade rätt ut framför mig från
sin uppfart.
Då börjar man undra.
Det hade kunnat bli en jävla "OLYCKA" det men som tur var klarade
jag och mc:n oss oskadda.

Man får tänka åt alla i trafiken som mcförare.

He he är det en kärring som moppsar så bara säger man:
Förra veckan skjustade jag en tjej i din dotters ålder, hon sa det var det bästa hon gjort, vågar du åka med på en tur?

Är det en gubbe, har du själv kört hoj? Svaret är ju givet, dåså!

Sen toppar man med lite statistik, 50 hojåkare dör i trafiken/år, hälften är påverkade och hälften på stulen hoj. Dvs de som inte är påverkade eller snott kamelen är samma antal som de som både snott hojen och är påverkade. Matcha det mot de 2000 som tar livet av sig varje år eller övriga 1000 som dör i trafiken, ska vi förbjuda livet och trafik då eller?
Med statistik kan man skarva fritt på fikat, ingen kollar ändå! :D
(Har dock för mig att ovanstående siffrar är riktiga, typ).

En hojåkare är utan tvekan farligast för sig själv. Jämnför med ett rattfyllo, klart farligare för sin omgivning.

När de moppsar om att köra fort, jo fast på högersidan sitter liksom ett vred där man reglerar farten. Att köra fort är frivilligt.

Viktigast av allt ärflinet så att de verkligen känner att det bara är deras ynkliga avunsjuka som lyser igenom och det är viktigt att spä på den maximalt för att få en intressant fika!! :D :D

Kö? Tja tycker man att det är kul så får man väl sitta i kö, om du hade en fri fil, skulle inte du köra i den.

Om de inte är tillräkligt sura så toppar du bara med din positiva inställning till bilskatt och billtullar, hur välkommet det är och hur bra det kommer reglera trafiken!

84superbee skrev:

" Dom som har sportbågar kör som ena jävla ligister har aldrig sett någon som håller ens i närheten av hastigheten".
Och när de sa det var det bara att instämma, eller hur?

Bingo skrev:
Och när de sa det var det bara att instämma, eller hur?

kan ju säga såhär...
ordagrant till "sportbåge åkare kör som ligister osv" så sa jag, visst kan jag hålla med om att de blåser förbi o gasar som satan, men jag skulle ju göra det själv, och om man dör då dör man viktigast är att man inte drar me sig nån oskyldig i döden, det gäller ju lixom o använda hjärnan lite o välja var man gasar...

om det var det du undrade BINGO?!

Alltså jag ser inge som helst fel i o köra 240 på 70 väg sålänge man inte skadar någon annan människa fysiskt,psykiskt, ekonomiskt. Om man har ihjäl sig själv, ja då har man bara sig själv o skylla om det nu är en singelolycka.

Att gasa på är ju egentligen bara att färdas snabbt, att köra för fort är att färdas snabbare än vad nån hastighetstaliban har bestämt.

Angående bilar, hur vanligt är det inte att nån blind gammal gubbe bara svänger ut mot en när dom ska byta fil? ligger i 55 på 70 väg o bara det är ju en risk i sig....

en sak till de som nu känner att de ska ta åt sig:

Spela inte skön för då prylar jag dig :fatta!

tillåtmig att erkänna att ja e liiite på lyran efter ett par kalla vid vattnet ikväll :fyllisar

Är det ingen som hört talas om (DEN SVENSKA AVUNDSJUKAN!!!)

84superbee skrev:

De försöker bara reta dig! Ta inte så allvarligt på det! Le och säg i stället att de bara är avundsjuka för att de själva inte har råd eller vågar leva livet!

Varför kör man som man gör?
Enkelt för det första för att det är kul! Och för det andra för att det går att göra!

Jag har själv råkat ut för den här debatten vid något tillfälle också det på jobbet. Men mitt intresse är så starkt och jag är så övertygad att de har gett upp. De inser att jag faktiskt tycker det ÄR kul. Idag är det ingen som säger flaska vad avser mig som knutte eller andra knuttar heller. Inte mer än om det står i tidningen om någon som gjort bort sig eller haft oturen att krasha då tas det ev. upp.

Skit i det och lev vidare och ha kul!

// Niklas

84superbee skrev:
kan ju säga såhär...
ordagrant till "sportbåge åkare kör som ligister osv" så sa jag, visst kan jag hålla med om att de blåser förbi o gasar som satan, men jag skulle ju göra det själv, och om man dör då dör man viktigast är att man inte drar me sig nån oskyldig i döden, det gäller ju lixom o använda hjärnan lite o välja var man gasar...

om det var det du undrade BINGO?!

Alltså jag ser inge som helst fel i o köra 240 på 70 väg sålänge man inte skadar någon annan människa fysiskt,psykiskt, ekonomiskt. Om man har ihjäl sig själv, ja då har man bara sig själv o skylla om det nu är en singelolycka.

Att gasa på är ju egentligen bara att färdas snabbt, att köra för fort är att färdas snabbare än vad nån hastighetstaliban har bestämt.

Angående bilar, hur vanligt är det inte att nån blind gammal gubbe bara svänger ut mot en när dom ska byta fil? ligger i 55 på 70 väg o bara det är ju en risk i sig....

en sak till de som nu känner att de ska ta åt sig:

Spela inte skön för då prylar jag dig :fatta!

tillåtmig att erkänna att ja e liiite på lyran efter ett par kalla vid vattnet ikväll :fyllisar

Jag måste säga att dina polare har rätt. Jag kör som en "ligist" när jag sätter mig på hojjen. Därför har (hade) man en sporthoj å ingen glidare. Jag kör förbi kön om den går under 30 km/h, detta ser jag som en naturlig del i hojåkandet. Att köra 240 på en 70 väg tänker jag inte diskutera. Du kanske fattar hur det låter när du nyktrat till? :fatta! Att det inte spelar nån roll om du kör ihjäl dig låter ju SÅDÄR genomtänkt. Du kanske kom med storken men annars har du väl en mamma/pappa/syskon/vän som bryr sig. INGEN dör utan att NÅN bryr sig. Dåligt argument... Sen detta med gamla gubben. Om du kör så som du beskriver så kör du nog som en "ligist" när du sitter i bil oxå??!

Just my 15 sec's...

/J

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey