Varför är fetaost så gott?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Jag har aldrig någonsin hört någon säga att de inte gillar fetaost. Det kanske inte är ett ämne man tar upp med var man eller kvinna man möter, men nog har jag hört fler än tillräckligt många säga att de "ääälskar fetaost" för att det ska bli anmärkningsvärt.

Nog finns det universella smaklökskittlare de flesta gillar. Choklad, till exempel. Men om det har jag hört flertalet personer kväsa av obehag.

Vad är det med fetaost som är gott? :va
Jag har det tamejfan på nästan allt. På mackan, på pizzan, i maten, i salladen. Eller så äter jag det rentav rakt ur förpackningen som andra äter kakor när småhungern suger sig på.

Mera fet(t)a åt folket! :yoparty

Last edited:
Det är ju så satans gott! Ändå ramlar det inte in i min mun så ofta nuförtiden :(

Enda Fetan värd namnet är den som man köper på stor konservburk, 1,2kg i nån form av vätska och sen är de halvmåneformade. Mjuk som fasen är den, och godare än de där små töntiga kuberna i glasburk. Synd bara att den bara finns i specialbutiker, men 90:- för en burk är ju så billigt så man skäms.

Fetaost är grymt gott...

Ett tips är att vika in fetaost"skivan" i folie
hacka lite chili och sen slänga det på grillen
medan man grillar köttet. Sen kan man äta
det nästan som en sås till... mmmmmmm ;)

Brukar också köpa Zeta (har jag för mig iaf)...

Bästa fetan är nånting som brorsan kom hem med. Den var så mjuk att den faktiskt gick att bre på mackor om man jobbade lite på det. Ingen aning om vart han hittade den eller vad den hette. Det var en jävligt stor bur av något slag minns jag.

Last edited:
Har ni tips på vad man kan göra mer med feta? Jag brukar nästan bara använda feta till sallader, mest olika typer av pastasallader.

Har ni bra o enkla recept så tipsa tack! Feta e gott! :tummenupp

Bästa fetan är nånting som brorsan kom hem med. Den var så mjuk att den faktiskt gick att bre på mackor om man jobbade lite på det. Ingen aning om vart han hittade den eller vad den hette. Det var en jävligt stor bur av något slag minns jag.

Antagligen den jag syftar på, förbannat god ost som ändå är rätt så mild. Ska se om jag kan hitta en bild på burken någonstans, har det på datorn vet jag.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti