Varberg/göteborg-stockholm snabbst väg

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jag gjorde en sökning på eniro.se efter snabbaste väg från Varberg->stockholm
kommer köra vidare mot skellefteå sen.

Det visar sig att det skall vara snabbare att köra

Göteborg->borås->jönköping->E4an->sthlm

Är den snabbare än Göteborg->E20->stockholm?

Vill egentligen ha så mycket motorväg som möjligt då det enbart kommer vara en transportsträcka. Kommer nog köra inlandet Sundsvall-Skellefteå

tacksam för svar

Snabbare att köra GBG - Jönköping - E4 ->Sthlm.
Jag körde på 4.30 från Sthlm till GBG när jag skulle ner på mässan utan att pressa så mycket.

E20 vägen är både längre OCH har mindre del motorväg.

Tar du vägen över Jönköping så börjar motorvägen i just jönköping. Och om du tar E20 så är det börjar inte den riktiga motorvägen fören du är uppe i Laxå.
Jag skulle valt E4:an.

grymt, trode faktiskt inte ens E4an gick från jönköping. Blev förvånad när jag såg det på Eniro. jag har tidigare kört E18 oslo-stockholm. Vilken jävla rutten väg asså.

Tack för hjälpen

Ännu snabbare om du ska ta dig från Varberg är Nissastigen upp till Jönköping och sen E4 norrut.

Med mina föräldrar boende mella Vbg o Flkbg och jag själv i närheten av Sthlm så har jag provat alla vägar ett antal gånger.
Snabbast är helt klart vägen över Gbg, visserligen inte motorväg hela vägen men i alla fall bra vägstandard och det går att hålla ett bra och jämnt tempo, tids-skillnaden beror lite på tidpunkt men den är minst 30min snabbare än över Jkpg.

Ska du åka över Borås Jkpg så glöm Gbg, du kör enklast boråsvägen rakt in mot landet från Vbg!
Nissastigen som någon nämnde är ointressant för dig, den ligger alldeles för långt söderut även om du skulle gena över Torup.

Last edited:
Tjöp min gps ?...:tummenupp

Varberg- Ullared- Ätran-Fegen-Skeppshult. Sedan är man ute på Nissastigen och behöver då inte alls åka ner till torup.
från Skeppshult till Jönköping sedan E4:an upp till Stockholm.

Alt Varberg Kinna/Skene heter väg 41 till Borås och sedan vidare till Jönköping
och sedan som sagt E4:an upp till Stockholm.

Har funderat på 41an upp till borås så man slipper köra via göteborg->borås. Känns som en dubbel. Nissastigen, är den närmare än om man tar Varberg->borås-jönköping tro? Jag vill inte ödsla allt för mycket tid då jag skall 130 mil. Väl i stockholm fortsätter jag E4an mot Skellefteå. trist att tappa 10 min här och 10min där. blir fort timmar med de jävla avstånden

Hur mycket av E4an norr om stockholm är 4filig? Ser ut som att nästan hela vägen till Skellefte år det 2-3filigt? bäääh

Last edited:
Nu med eftertanke så hade jag nog valt väg 41 till Borås-Jönköping.
Vägen är bättre än det andra alt jag skrev om.

Lycka till.:)

Helt rätt, först 41an till Borås, sedan Jönköping->STHLM

E20 suger rätt av...

41:an till Borås från vbg är väldigt tråkig ändå och vägen har (enligt mig) blivit mycket sämre... Sen har de ju ändrat hastigheten vid fartkamerorna till 70 km/h men annars så går det nog fint! :tummenupp

Edit: Svarade kanske inte på din fråga direkt men lite "bra att veta" ändå! :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT