Var ute och fotade hojen idag

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Skulle hjälpa farsan idag att fräsa jämt på garagegolvet under porten så att vi kan lägga en liten list som hjälper porten att täta bättre. När jag ändå hade hojen ute så kunde jag ju leka lite med kameran också, hehe :D

Bifogat

• dscf00010.jpg
    dscf00010.jpg
    99.8 KB · Visningar: 995
Tom Byron skrev:
Är det orginaldäcken på? Tycker du att de funkar bra?

Jepp, det är originalsulorna som sitter på. Jag tycker att de funkar fint, de visar inga tendenser på att vilja släppa eller något i den stilen när man svänger kraftigt i någorlunda hög fart. Funderar du på att skaffa sådana?

Sergeant och Marcus: Tackar för komplimangen ang. färgen, jag tycker samma sak själv, hehe :D

Morsan köpte en sådan där i höstas, beg men orginalsulorna satt kvar..... e det under 15+ så verkar det ta en rackarns långt tag innan värmen kommer upp....... hon bytte till pilot road och blev nöjd. Kan du göra stoppis med den där utan att låsa upp ungefär varannan gång......?? (Inte för min mor gör stoppis men jag har pryvat lite......hehe)

TheDude skrev:
Jepp, det är originalsulorna som sitter på. Jag tycker att de funkar fint, de visar inga tendenser på att vilja släppa eller något i den stilen när man svänger kraftigt i någorlunda hög fart. Funderar du på att skaffa sådana?

Sergeant och Marcus: Tackar för komplimangen ang. färgen, jag tycker samma sak själv, hehe :D

Tom Byron skrev:
Morsan köpte en sådan där i höstas, beg men orginalsulorna satt kvar..... e det under 15+ så verkar det ta en rackarns långt tag innan värmen kommer upp....... hon bytte till pilot road och blev nöjd. Kan du göra stoppis med den där utan att låsa upp ungefär varannan gång......?? (Inte för min mor gör stoppis men jag har pryvat lite......hehe)

Jo, jag får hålla med om att de kan vara lite kinkiga när det gäller att få upp värmen i dem. Jag har aldrig testat att göra en stoppie med den här hojen (jag får nog träna på en billig halvkraschad hoj först, annars vet jag hur det kommer att sluta, hehe :crash )

Vad kostade Pilot Road däcken?

TheDude skrev:
Jo, jag får hålla med om att de kan vara lite kinkiga när det gäller att få upp värmen i dem. Jag har aldrig testat att göra en stoppie med den här hojen (jag får nog träna på en billig halvkraschad hoj först, annars vet jag hur det kommer att sluta, hehe :crash )

Vad kostade Pilot Road däcken?

Typ 3200 tror jag..... hojen verkar skitskojig ivf, har kört mest med skjuts men den hjular mest hela tiden...... passar en "tant" på dryga 50 bast, jag tycker hon e tuff......

Hon åkte bandit 600 innan så....... allt är väl bättre :fakta

Tom Byron skrev:
Typ 3200 tror jag..... hojen verkar skitskojig ivf, har kört mest med skjuts men den hjular mest hela tiden...... passar en "tant" på dryga 50 bast, jag tycker hon e tuff......

Hon åkte bandit 600 innan så....... allt är väl bättre :fakta

Det verkar ju vara rimligt pris på dem, det ska jag ha i bakhuvudet när jag behöver köpa nya däck! Det är en sketaball hoj, det enda som kanske skulle vara roligare ibland (eller hamna på samma nivå skulle vara off-road eller supermotard, jag har hört att dem ska vara väldigt roliga att köra...jag funderar på att skaffa en sådan som andrahoj om jag har råd).

Jag håller med dej när du tycker att din morsa är tuff, det är nog inte många 50-åriga mammor som hade satt sej och kört den typen av hoj, min morsa blir 45 i år och hon hade aldrig satt sej på en sådan hoj :tummenupp :bow

Hahaha, när jag snor hennes båge så får jag lämna min motard i "pant" DET ser coolt ut om någe när hon eldar runt på den.....

Well, Fazer rockar, är din flong ny? Jag har inte sett den färgen förut?

TheDude skrev:
Det verkar ju vara rimligt pris på dem, det ska jag ha i bakhuvudet när jag behöver köpa nya däck! Det är en sketaball hoj, det enda som kanske skulle vara roligare ibland (eller hamna på samma nivå skulle vara off-road eller supermotard, jag har hört att dem ska vara väldigt roliga att köra...jag funderar på att skaffa en sådan som andrahoj om jag har råd).

Jag håller med dej när du tycker att din morsa är tuff, det är nog inte många 50-åriga mammor som hade satt sej och kört den typen av hoj, min morsa blir 45 i år och hon hade aldrig satt sej på en sådan hoj :tummenupp :bow

Tom Byron skrev:
Hahaha, när jag snor hennes båge så får jag lämna min motard i "pant" DET ser coolt ut om någe när hon eldar runt på den.....

Respekt :fakta :fakta

Min morsa på +50 skulle aldrig sätta sig ensam på en hoj med över 140hk.

//Linkan

Tom Byron skrev:

hehe, wheelar hon mycket och eldar däck när hon lånar den? :D

Min är en splice ny -01:a, jag hämtade ut den -02, vad jag har hört så är det tydligen bara modell -01 som tillverkades i röd. Lite synd, för det är en snygg färg :)

TheDude skrev:

Du har juh inte ens fyllt 18?
och fick börja övningsköra den i november?
Du kan inte ha testat den alltför hårt va...

NoicE skrev:
Du har juh inte ens fyllt 18?
och fick börja övningsköra den i november?
Du kan inte ha testat den alltför hårt va...

Jag har inte kört några långsträckor, nej. Men det lilla jag har övningskört med den har gett mej tillräckligt med erfarenhet om däcken för att kunna säga det jag sa :)

TheDude skrev:
Jag har inte kört några långsträckor, nej. Men det lilla jag har övningskört med den har gett mej tillräckligt med erfarenhet om däcken för att kunna säga det jag sa :)

Om du tycker att du har utvärderat däcken under övningskörning tycker jag att du ska omvärdera ditt sätt att övningsköra.
Jag brukar inte hålla igen när jag kör men jag kan inte påstå att jag har testat gränsen för mina däck än. Rättare sagt, jag har en bra bit kvar. Och då har jag ändå lagt några varv på gokartbanan.

TheDude skrev:

Såsom du borde övningsköra så har du nog som sagt
inte ens kommit i närheten av vad däcken pallar...
Om du inte bromsat på dig och fått släpp :p

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...