Var tvungen att hälsa på slö750n idag! (bilder!)

• Thread starter Thread starter Erik_G
  • Start date Start date
SNÖ.....!! :3freak

Massvis med snö... Fan vad hemskt.. Här är 7 plusgrader! :)

(Snygg hoj för övrigt..! :tungan )

Uhh vad jag vill ha snö o is.
Då kan man sladda hur mkt som helst med bilen o åka cross på isen etc.

Bättre än detta slaskväder med 2-4 plus o regn varje dag typ :mad:

Snygg hojj btw! :tummenupp

Den är fan fin Z750. Bakdelen är fin tycker jag, skulle aldrig byta den. Ska bli kul att se vad för lampa du hittar på...

Jag ska leda om kablarna så att man bara ser två lite fetare kablar vid styret. Naturligtvis ska jag sätta dit ett cross-styre också, men jag kommer inte att köra med någon lampa. Jag gillar den råare looken helt utan hastighetsmätare och lampa. Det ser lite stört ut nu då alla kablar är framme, men jag håller er uppdaterade under projektets gång. :)

Personligen, om jag hade haft pengar...så hare jag nog köpt en Z750 eller 1000 i svart, o bytt framkåpan till en klassisk svart UFO twins lampa, miniblinkers, rensat baken samt köpt en rå ensitscuts. gärna ett fett helsystem, filter o power commander.

Sen är ju hojen fan klar

Fetare hoj(ar) från fabrik finns inte!

men jag kommer inte att köra med någon lampa.
Många jobbar hårt för att synas bättre i trafiken och på så sätt slippa dö i en krock med en aningslös bilförare, du går mot strömmen och jobbar aktivt för att synas sämre och satsar således på en våldsam död där du kör din z750 rakt in i sidan på en bil som svängde upp på länsvägen där du kom körandes från en mindre skogsväg. - "Jag vetefan vart han kom ifrån, helt plötsligt small det bara till i sidan". Inser du hur dåligt man syns på MC utan framlyse?

Eller så ska du bara köra stunt på inhägnat område, vad vet jag?

Med rätt lampa blir den där riktigt snygg.

Vad sägs om denna tex. i svart?

Eller så monterar man in en rktigt diskret och platt lampa mellan gaffelbenen.

Bifogat

• CIMG0424.jpg
    CIMG0424.jpg
    97.9 KB · Visningar: 50
  • Image1.jpg
    Image1.jpg
    49 KB · Visningar: 62
Trevlig hoj du har valt :) övningskörde på en sån i bilskolan där jag tog mitt kort, håller med om att den är en ganska snäll hoj att köra för nybörjare, fast här nere mot göteborgstrakterna är den inte jättebilligast att försäkra bara.. lite tråkigt men men..

skicka gärna upp fler bilder på bygget :)

Det tråkigaste med diskreta lampor är att kablaget blir mindre diskret då :D

Jag säger bara ufo twins baby
Här monterad på min pärla i preeecis nyfightat utförande

Bifogat

• snikpik.JPG
    snikpik.JPG
    40.4 KB · Visningar: 128
Last edited:
Ser ut att fattas något om du inte har lampa.

Jag själv körde kanske 1 månad med ett projektorljus som hängde lite fint där framme och lös upp i trädtopparna (inget att rekomendera) dels så vet man ju inte om man kommer få åka hem när det är mörkt eller inte. Köra helt utan lampa när det är mörkt, aa då är man inte frisk i huvudet.

Köp 2 projektorljus, annars var den väll fin:tummenupp

Exakt. Don´t go there.
Tja, med tanke på din fråga i denna tråd så är det väl rätt sannolikt att du tänker köra på allmän väg, eftersom du ju inte behöver körkort för att köra inom inhägnat område.

Total nybörjare, inget körkort och en svart hoj helt utan belysning, det luktar Darwin awards lång väg!

Schysst hoj men jag som alltid tyckt att miniskylt är tveksamt/fåfängt tycker att det går lite väl långt att köra utan lykta. Ingen ser dig och du ser inget. Kombinera med spegelvisir och lyckan är gjord :) (jag har spegel och det är ingen hit på kvällen trots att jag har lykta)

Äntligen lite schyssta bilder på hojen :) Gillar speciellt dom två sista. Men satan vad den ser sunkig ut, rostfärgad och jävlig. Bort med passagerarsadeln men behåll fotpinnarna för stående wheelies.

Total nybörjare, inget körkort och en svart hoj helt utan belysning, det luktar Darwin awards lång väg!
Eller ett rejält flaimbait.

Har läst lite tidigare inlägg från Erik och vet inte riktigt om killen är på riktigt eller ett påhittat alias för att skapa oreda.

Någonstans tror man väl ändå att folk är tillräckligt vettiga för att förstå vikten av att ha körkort och belysning på hojen. För ingen kan väl vara så dum?
Sen förvånas man dagligen i trafiken över alla dom som verkligen ändå är så pass dumma.

Men jag tycker vi ignorerar alla dumma inlägg från Erik_G eftersom personen bakom antingen inte förstår eller helt enkelt inte vill bry sig.

Tack så mycket. Du har inga bilder på någon lite mindre lampkåpa? Gärna någon rätt diskret liten sak. Hela hojjen i sig är såpass liten att det skulle bara se ut som den som sitter där original ifall jag trycker dit någon stor en, om jag nu går den vägen vill säga. :)

gillade du inte min gamla kåpa?

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back