Var tar originalprylarna vägen?

desmo79

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Hoj
MuZ Scorpion Sport -95, Ducati 748 SP -95
Jag undrar bara var originalprylarna tar vägen när folk bygger räsers. Jag är inne på att köpa en banhoj och bygga om till gata, men var och varannan saknar originalgenerator och originalkabelstam. Även originalkylarna tycks försvinna men det är ju inte lika stort problem. Att det sitter krashkåpor på gör dock inget.
Ligger det och skräpar hemma hos er? Får man tag i det om man sätter ut en annons? Annars vågar jag inte köpa en rejscykel!
För min del är det delar till en R6a som är intressant.

/Tobias

Många säljer av sina originaldelar för att köpa in mer racedelar. Sen har de aldrig råd igen att köpa några originaldelar, det blir inte värt det... :)

Jag har kompletta nya orginalkåpor liggandes till R1 -03 och GSXR1000-05 om någon vill ha! Även avgas finns, ska nog lägga upp en annons när ja orkar...

ädit: /Ozto

vad är det för årsmodell på r6an? tjejen som äger det här kontot råkar ha en del liggandes!

Jag funderar på en 99-02 eftersom det tycks finnas flest av dem och således enklast att hitta delar (hoppas jag).

Ofta så har folk kvar sina orginaldelar och säljer cykeln som en gathoj när de kört färdigt med den.
Sen så säljer de deras rejs delar separat.

Om du bara ska köra bana så e det ingen idé att köpa en gathoj för att bygga om till bana.
Det finns många bra rejs hojar.
Annars köper du en gathoj alltså en r6:a som körs på gatan med alla orginal delar.
Det du i princip bara måste byta är kåpor och däck. Ett enkelt sätt att börja på och sen när du vill sälja så säljer du den som en gathoj...
Hoppas du blev något klockare av detta haha :tummenupp

sunkan skrev:
2589607 Ofta så har folk kvar sina orginaldelar och säljer cykeln som en gathoj när de kört färdigt med den.
Sen så säljer de deras rejs delar separat.

Om du bara ska köra bana så e det ingen idé att köpa en gathoj för att bygga om till bana.
Det finns många bra rejs hojar.
Annars köper du en gathoj alltså en r6:a som körs på gatan med alla orginal delar.
Det du i princip bara måste byta är kåpor och däck. Ett enkelt sätt att börja på och sen när du vill sälja så säljer du den som en gathoj...
Hoppas du blev något klockare av detta haha :tummenupp

Jag ska inte bara ha den på bana, jag ska ha den till och från bana också. Och lite annan nöjeskörning. Försöker undvika att skaffa bil så länge jag bara kan.
Anledningen till att jag funderar på att bygga bana->gata är att diskussionerna här på SH alltid slutar med att rekommendera rookies att köpa en banhoj från början då man får så mkt bra extrautrustning (helsystem, öhlins etc). Men visst hade en skrapad cykel som man kastar på kraschkåpor varit intressant men jag hittar inga bra objekt. Å andra sidan tycks ban-R6orna med standardmotor också försvunnit nu och en SS-trimmad cykel ska enligt hörsägen inte vara något vidare att åka på gata med ifråga om tillförlitlighet/underhåll.

desmo79 skrev:
2589890 Jag ska inte bara ha den på bana, jag ska ha den till och från bana också. Och lite annan nöjeskörning. Försöker undvika att skaffa bil så länge jag bara kan.
Anledningen till att jag funderar på att bygga bana->gata är att diskussionerna här på SH alltid slutar med att rekommendera rookies att köpa en banhoj från början då man får så mkt bra extrautrustning (helsystem, öhlins etc). Men visst hade en skrapad cykel som man kastar på kraschkåpor varit intressant men jag hittar inga bra objekt. Å andra sidan tycks ban-R6orna med standardmotor också försvunnit nu och en SS-trimmad cykel ska enligt hörsägen inte vara något vidare att åka på gata med ifråga om tillförlitlighet/underhåll.

Jag är ju inte som alla andra, eftersom jag åker gata med mina hojar så köper jag gathojar och bygger om till bana. Mest för stt slippa bekymmer!
Dom racehojar jag har sett som sen har fått lysen osv ditmonterade igen har oftast inte kännts riktigt 100%, lätt att det blir strul med elsystem som har varit i och ur ett par gånger. Och en tävlad hoj är ofta stressmekad!
Klart att det finns undantag men det är skönt att va den första som fulmekar på en hoj!

Ska du köpa en gammal banhoj så försöka iaf och hitta en som orginal elsystem titter kvar på... och är komplett

desmo79 skrev:
2589890 Jag ska inte bara ha den på bana, jag ska ha den till och från bana också. Och lite annan nöjeskörning. Försöker undvika att skaffa bil så länge jag bara kan.

Jo sant SS hojarna börjar bli till åren och börjar gå sönder helt enkelt..
Kolla med "Putte#47" på forumet han har en standard r6:a till salu. I fall han inte redan sålt den..

Säger så här, om du kör en hoj standard så håller den i princip hur länge som helst. Så länge du byter olja dvs... När du börjar pilla med trim delar I motorn de e då det blir dyrt...

Jag har en Väg/Ban R6-00 till salu här på sporthoj. Ombyggd och klar.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...