Var ska jag köpa lager m.m. till min Husa?

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Jag ska köpa lager, kamkjedja, packningar, O-ringar och en kickaxel :tungan

Vilka är bäst? Karlströms Motor, Marin & Fritid, Dirtbike eller någon annan kanske?

Husan har gått ca:60 timmar och är en välservad -03:a. Kamkjedjesträckarn var på sista hacket och kickaxeln var lite krokig. Något annat fel kunde jag inte hitta. Den såg riktigt bra ut i motorn.
Frågan är: Vilka lager bör man byta?

Roger_SWE skrev:
Jag ska köpa lager, kamkjedja, packningar, O-ringar och en kickaxel :tungan

Vilka är bäst? Karlströms Motor, Marin & Fritid, Dirtbike eller någon annan kanske?

Husan har gått ca:60 timmar och är en välservad -03:a. Kamkjedjesträckarn var på sista hacket och kickaxeln var lite krokig. Något annat fel kunde jag inte hitta. Den såg riktigt bra ut i motorn.
Frågan är: Vilka lager bör man byta?

Ska du slå isär motorn så byt alla lager, det är ingen stor kostnad. De lagren som kostar ppå lite är de som du ändå bör byta, balans och vevaxel. De andra kan du lika gärna byta pga att de är billiga och du är ändå inne och rotar. Alla köper du av en vanlig SKF handlare förutom balanslagret som måste beställas via handlare.

Daniel

ypvs skrev:
Ska du slå isär motorn så byt alla lager, det är ingen stor kostnad. De lagren som kostar ppå lite är de som du ändå bör byta, balans och vevaxel. De andra kan du lika gärna byta pga att de är billiga och du är ändå inne och rotar. Alla köper du av en vanlig SKF handlare förutom balanslagret som måste beställas via handlare.

Daniel
OK, men från vilken handare ska jag köpa Husadelarna?

Roger_SWE skrev:
Som Daniel säger...

Ta reda på typbeteckning på alla lager/packboxar alternativt ta med alla till en välsorterad "kulageråterförsäljare" så spar du pengar.

Dessa killar/tjejer vet vad det handlar om...
---->LAGER...<----

Roger_SWE skrev:
Keva Motor AB!!!! Klockrena å skit trevliga, få allt på posten dan efter du beställer! Har du nån fråga hjälper dom dig gladeligen!
0451-16102!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...