var klä om sadeln?

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
r6 -99
tänkte klä om sadeln till bågen och dynorna till en vattenskoter och skulle vilja vet bra ställen i sthlm där de gör hela jobbet åt en eller där man kan köpa materialet utan att bli ruinerad?

frankan in da house:
tänkte klä om sadeln och skulle vilja vet bra ställen i sthlm där de gör hela jobbet

Sadelmakarna i Vallentuna www.sadelmakarna.se har gjort ett par sadlar åt mig och vilka jobb!!! dom kan sin sak men är kanske inte det billigaste stället, andra välkända Hot Rod & Hoj sadelmakare är Bosse Sybo www.sybo.se & Tore Ström untanför Strängnäs, Tores grabb Johan har även han gjort en sadel eller två till mig. Det finns ju mängder med tapetserare & sadelmakare som säkert kan göra en "vanlig" hojsadel för en liten slant men ska det vara något speciellt lär du få slanta...

DP says: Värt at spendera lite $$$$$ för att få det gjort rätt.....

Jag köpte fejkskinn hos Sea Sea och gjorde själv. Lätt som en plätt.

Tänkte precis på det. Det är ju bara att ta loss det gamla, på med nytt och sätta fast med häftpistol på undersidan.

Häftpistol är inte säkert att det är en bra idé. Jag har själv funderat i dom banorna och när jag kollade lite på min sadel konstaterade jag att skinnet är vikt runt en kant så att om jag skulle köra med häftpistolen så skulle jag troligen råka ut för att häftorna tränger igen om sadeln på utsidan när jag sätter mig och således trycker ihop stoppningen varefter dom gör hål i mitt ställ och kanske i rumpan. O-bra. Sen är det ju så att stommen till sadeln väl ofta är i plast och då finns risken att inte häftklamrar sitter särskilt bra och det vore ju tråkigt om skinnet lossnade. I alla fall är den i något slags plast på min. Jag har inte kollat närmare på vad det är för sort men den känns inte som att höftklammer skulle sitta särskilt bra.
Jag tror faktiskt att det är limmat med någon form av kontaktlim eller liknande.

Passagerar sitsen har jag tagit av konstlädret på och satt dit igen med häftpistol. Gick hur bra som helst. Hur det är på andra hojar vet jag inte, men skulle gissa att det går på dem med.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti