Var kan jag hitta skumgummihandtag?

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Jag letar efter ett par skumgummihandtag som jag kan dra över mina originala handtag. Som på bilden nedan:
175857301-M.jpg

Duells säljer såna där man tar bort orginalen först, man får ett något tjockare och vibraionsdämpat grepp, jag antar att det är det du är ute efter, men dom är skitäckliga om dom är blöta.

Tack för svaren men jag vill ha dem som man dra över de gamla handtagen. Anledningen är lite för att minska vibrationer men även att jag tycker att handtagen är lite för smala. De finns i USA och kostar typ $8 men då tillkommer $30 för frakt!

Det där med regnet hade jag inte tänkt på... ska fundera mera, tack!

Hej ksann,
köpte skumgummihandtag till min R 1200 GS i helgen hos AVA MC (119:-), men de går ju att få tag på -på många ställen.
Jag håller med om att original handtagen är för tunna, speciellt nu sent på hösten och man vill använda kraftigare och fodrade handskar.
Jag köpte med 1 tums hål och trädde över de gamla 22 mm (man vill ju inte ta bort de gamla med värme).
Det gick efter lite pulande och tryckande, använde vatten med tvål i så de gled på lättare (jag mjukade upp dem lite också ..liksom vidgade dem ytterligare.
Provat första dagen idag :banana Önskar jag testat tidigare.

Last edited:
Hej ksann,
köpte skumgummihandtag till min R 1200 GS i helgen hos AVA MC, men de går ju att få tag på -på många ställen.
Jag håller med om att original handtagen är för tunna, speciellt nu sent på hösten och man vill använda kraftigare och fodrade handskar.
Jag köpte med 1 tums hål och trädde över de gamla 22 mm.
Det gick efter lite pulande och tryckande, använde vatten med tvål i så de gled på lättare (jag mjukade upp dem lite också ..liksom vidgade dem ytterligare. Provat första dagen idag :banana Önskar jag testat tidigare.

Plötsligt så händer det! Tog bara 6 år :brinnerup

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back